Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg skal skaffe et fjernsyn til kærstens familie, det er hendes forældre så de er ikke helt unge længere (60 år). De skal nok have et 36-40 tommer, jeg havde håbet på at Panasonic TX-P42G10 kunne bruges men det er nok for stort, så mit spørgsmål hvad skal jeg så vælge?
De ser en del sport så respons tiden skal være rigtig god, de tilslutter ikke konsoler så det skal ikke være i højsædet.

Pris op til 10.000 vil jeg tror, men hvis man får super meget for pengene til et til 7000 så er det rigitg godt, har selv px80 og er super tilfreds.

Håber på noget kvaliviseret hjælp.

Mvh
Lars
Af toadbob
Hvor langt kommer de til at sidde fra TV'et?
- Det er altid en god måde at få passet størrelsen af skærmen ind på, nogenlunde.

10" til én meter, så har du "ca" størrelsen +/-.

Jeg vil sige at G10 er en god skærm til pengene, da den køre ret billigt i mange butikker lige pt. Ellers har PQ6500 også en god omtale. Derefter kan SL8000 som Flatpanels har en test igang om være en mulighed, også en rigtig flot skærm, fås både i 37" og 42" - kan dog ikke huske prisen nøjagtig på SL8000 i 42" i butikkerne :-/
Af larslal
Mange tak.

Tager gerne mod flere forslag, og gerne med begrundelser.

Mvh
Lars
Af mhca
Som jeg netop skrev i en anden tråd, så kan Hifiklubben medlemmer få Panasonics V10 til 9975 kr., som er billigere end man kan finde det på hifipriser.dk
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... v_sort.htm

Så vidt jeg ved er det gratis at være medlem. Jeg har i hvert fald været medlem flere år.
Jeg begynder selv at overveje, om det er et interessant TV for mine forældre.
Af larslal
Mange tak for tilbudet.

Men det skal nok være en 37 eller max 40 tommer skærm,

Mvh
Lars
Af Perfod
mhca skrev:Som jeg netop skrev i en anden tråd, så kan Hifiklubben medlemmer få Panasonics V10 til 9975 kr., som er billigere end man kan finde det på hifipriser.dk
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... v_sort.htm

Så vidt jeg ved er det gratis at være medlem. Jeg har i hvert fald været medlem flere år.
Jeg begynder selv at overveje, om det er et interessant TV for mine forældre.
Koster 9385kr på nettet så der er endnu mere at spare
Af Kratz
Hvis 42 tommer bliver for stort vil jeg klart pege på Panasonic P37X10Y.
Af calletv
toadbob skrev:Hvor langt kommer de til at sidde fra TV'et?
- Det er altid en god måde at få passet størrelsen af skærmen ind på, nogenlunde.

10" til én meter, så har du "ca" størrelsen +/-.

Jeg vil sige at G10 er en god skærm til pengene, da den køre ret billigt i mange butikker lige pt. Ellers har PQ6500 også en god omtale. Derefter kan SL8000 som Flatpanels har en test igang om være en mulighed, også en rigtig flot skærm, fås både i 37" og 42" - kan dog ikke huske prisen nøjagtig på SL8000 i 42" i butikkerne :-/
10" til én meter tror jeg ikke holder. De fleste sidder vel 2,5 - 3 meter fra deres skærm, og dvs. at de fleste skulle have 25-30". Det er nok nærmere 15" pr. meter, dvs. 42" til de fleste :-)
Af toadbob
Jeg sagde også "ca", så vidt jeg husker og kan se ;-)
Jeg mener bare at når man står i en butik, eller sidder i en stue så vil et 42" passe godt ind i en stue hvor man sidder 3.5-4 meter fra. Jeg siger ikke at 80% af folket går efter dette udsagn, det var blot "min" mening jeg kom med, det er trods alt et forum. He he :-)