Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thcleaner
er det stadig lg der leverer dem eller?
Af rane
Bruger de ikke E-IPS?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er IPS paneler fra LG.Display (tidligere LG.Philips), der benyttes i de nye iMacs med LED.

e-IPS panelerne findes endnu kun i Dell 2209WA og den nye NEC EA231wmi.

Jeg skal nok lige få opdateret vores panelsøgefunktion, så den omfatter alle de nye skærme også.
Af rane
Hmm...så vidt jeg husker benytter Apple E-Ips i deres 23" displays.
Af donoester
thcleaner skrev:nogen der ved hvilket panel der sidder i en macbook pro 13?
TN, uanset hvilken skærmstørrelse og generation og fabrikant. I MBP 13" er der en del forskellige der bruges. Der bruges enten Samsung (LTN133AT09), LG (LP133WX3), Chi Mei (N133I6-L06) eller AU Optronics (B133EW04).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan også bekræfte, at det er et TN panel der sidder i min Macbook Air.

Man kan selv teste ved at gøre følgende. Set et lysstærkt billede på med meget grøn, rød eller generelt kraftige farver. Hæld skærmen tilbage og betragt den nedefra. Bliver billedet markant mørkere og mister mange detaljer, så er der tale om et TN panel.

Personligt ser jeg meget frem til at OLED når ind i bærbare computere. Og det kommer formentlig til at ske allerede i 2010 forlyder det.
Af xcardman
Ja oled i min bærbar er også noget jeg ser frem.
de første bliver nok ikke helt billig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
xcardman skrev:Ja oled i min bærbar er også noget jeg ser frem.
de første bliver nok ikke helt billig.
Nej, men jeg tror at udviklingen hurtigt vil tage fart. Ikke mindst fordi OLED er så oplagt til bærbare computere som den nu engang er. Den fylder lidt og har et lavt strømforbrug, samtidig med, at den har et langt højere bundniveau for billedkvalitet end LCD panelerne.

Mit gæt bliver, at Apple bliver de første til at introducere OLED paneler - formentlig i deres Air modeller. :)