Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chico
Hej forum!

Er der nogen der ved hvordan det ser ud med muligheden for at købe en MPEG4 dekoder der kan installeres i PX 80 - jeg har fundet en artikel af Lars Ladingkær på recordere fra 2007 om det digitale net (giver også svar på spørgsmål jeg har stillet i en anden tråd).

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 9&zoneid=3

Se dette afsnit fra artiklen!

Firmaet Neotion laver MPEG-4 dekodere der passer ind i et CI slot på den standard MPEG-2 DVB modtager. Og deres løsning skulle virke med dekodning af betalingskanalerne også, ved at smartcard stikkes ind i MPEG-4 modulet istedet. Deres løsning dekoder også iøvrigt HDTV, dog må det nødvendigvis skaleres ned til standard TV når det afleveres til DVB modtageren. Produkterne kan ses hos: Neotion

Jeg har fundet firmaets hjemmeside, men kan ikke helt se om det er muligt at købe den omtalte dekoder så man undgår en ekstern boks?

Er der nogen der kan hjælpe (efter hvad jeg kan se skulle PX 80 være forsynet med CI slot)?

Jeg har for et par mdr. siden skrevet til Panasonic for, at høre om de har løsninger til at modtage MPEG 4 - jeg har jo også en HD-optager der snart er forældet, men Panasonic havde ikke løsninger på det tidspunkt.
Af velsing
Hej!

Mange, inkl mig selv og min far har været på jagt efter en løsning på mpeg4-problemet på fx PX80. Og konklusionen er vist, desværre, at løsningen ikke findes.

Jeg solgte PX80 og købte S10 med mpeg4, og min far købte en mpeg4 box med HD-optager til sit PX80, -så han ligesom 'fik noget for pengene' ved at skulle rode med to fj.betj. -Han er iøvrigt superglad for boksen, hvor optage-funktionaliteten fungerer tip top Torben.

Så det er nok den vej du skal gå... -desværre

Mvh Velsing
Af chico
Tak for svar!

Er det en boks med abonnement?

Jeg har nu forhørt mig lidt i de lokale TV-forretninger - jeg overvejer også at købe en ny HD-optager (Panasonic - så kan jeg bruge den samme fjernbetjening) med MPEG4, men det findes ikke - der er efter det oplyste nogle uafklarede spørgsmål vedr. rettigheder. Jeg fik oplyst at der er oplysninger om emnet på HIFI-klubbens hjemmeside - jeg kan se at Boxer faktisk har annonceret at man kunne købe CAM-modulet - men der er nogle problemer med lyden så den løsning er ikke tilgængelig i øjeblikket.
Af dkscan
chico skrev:jeg kan se at Boxer faktisk har annonceret at man kunne købe CAM-modulet - men der er nogle problemer med lyden så den løsning er ikke tilgængelig i øjeblikket.
Der er intet der tyder på, at en løsning, der vil fungere i Danmark, nogensinde bliver tilgængelig. Den var jo udelukkende tænkt som en overgangsløsning og dag for dag bliver efterspørgslen efter en sådan mindre, da folk jo anskaffer alternativer i form af eksterne bokse eller nye tv.
Af chico
Nej du har desværre nok ret!

Men det er surt at have både et TV og en optager der kun er 1,5 år og allerede delvist uanvendelige når man tilmed har brugt megen tid på at finde det man mente var nogle af de bedste produkter bl.a. ved at være bruger i dette forum. Fabrikanterne af TV vil jo hellere sælge nyt end lave løsninger til de eksisterende.
Af dkscan
chico skrev: Men det er surt at have både et TV og en optager der kun er 1,5 år og allerede delvist uanvendelige når man tilmed har brugt megen tid på at finde det man mente var nogle af de bedste produkter bl.a. ved at være bruger i dette forum.
Det er kedeligt, hvis du her i forum ikke som minimum har fået oplyst forholdene vedrørende manglende MPEG4 på PX80.
Beslutningen om at anvende MPEG4 blev kommunikeret ud allerede i 2007 og har altså være helt almindelig viden for 1,5 år siden.
Fokus har givetvis været mere fokuseret på billedkvalitet for pengene frem for mere besværlig betjening i form af en ekstern boks til MPEG4.