Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af One
Hej,

Jeg er ikke 100% om det her den skal postes, eller om der er nogle herinde der kan hjælpe mig. Men here it goes.

I foregårs købte jeg et LCD Samsung TV hos Fleggard, (Samsung LE 40B530). Da jeg får det sat til, kan man godt høre der mangler noget bedre lyd, slet ikke verdens bedste højtalere.

Så har jeg været ude på markedet og tjekke nogle forskellige produkter, og faldt så over soundbar, passer perfekt ind, da tv'et hænger på vægen.

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail
(Den soundbar jeg faldt over)

Problemet er bare når jeg læser på nettet, er folk slet ikke glade for den, subwoofer mangler indstillings funktioner, og lyden kan lyde "tynd" som de skriver det, så jeg kommer virkelig i tvivl hvorvidt det er et godt køb eller ej?

Så kommer mit spørgsmål, hvad lyd skal jeg så have? Jeg har omkring 2000-2500 at gøre godt med, det behøver ikke være 5.1, det skal som minimum være 2.1 - nogle der har gode erfarring med soundbars, og hvad snakker vi så om?

Håber virkelig i kan hjælpe og har lyst til at hjælpe mig!

Godt nytår!
Joachim Damsgaard
Af Fing
Kan ikke rigtigt hjælpe dig med det du søger. Kan dog sige at jeg har hørt en soundbar i Hifi-klubben fra B&W og den virkede overbevisende. Det lød virkeligt som om der var baghøjttalere, men den koster så også 15.000.
Vil under alle omstændigheder råde dig til at høre soundbaren før du køber den. Der er ganske sikkert en del billige produkter som er virkeligt dårlige.
Af Holm86
jeg kender ikke til samsungs soundbar men kender en der har en fra philips ...
den står i et mindre rum men her er lyden ret overbevisende .... det lyder fuldstændigt som om lyden kommer bagfra når den skal osv.
Af S.G
Jeg ville finde en brugt Yamaha ysp-1 eller 1000 evt de lidt mindre modeller. Flere af dem har vist vundet priser og især 1eren har anmeldere rost
Af SLL
Evetuelt smide nogle Altec Lansing computer højtalere på. De lyder helt utroligt godt og kan spille højt.

Det med soundbar er jo vanvittig dyrt når man allerede har brugt pengene på et dyrt fjernsyn.

Du højtalere jeg tænker er modellen PT6021, som spiller himmelsk. Der er en lille fjernbetjening med til dem, så du kan styre lyden fra din TV stol. Der er ganske vist ikke digital indgang i dem, men du kan bruge hovedtelefon udgangen på det TV.

De kostede 700 kroner da jeg købte dem. Jeg tør godt love, at de spiller som højtalere til 2000-3000 kroner.

Jeg havde til hver en tid fundet et alternativ til de der soundbars.

SLL