Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andy83
Hej alle på siden.

Vil blot informere om hvor dårlig en service samsung yder hvis du får problemer med dit tv.

Mine forældre købte for kort tid siden et stort 58" plasma tv fra samsung i ELGIGANTEN.

Efter kun 1 1/2 mdr tid lød der to store knald og deres tv gik helt i sort.

Da de efterfølgende kontaktede ELGIGANTEN for at få det lavet eller få et nyt, fik de det komplet latterlige svar, at deres tv var for dyrt til at det havde noget med ELGIGANTEN at gøre.

Jeg har da aldrig i mit liv hørt noget så komplet inkompetent fra netop den forretning som solgte dem deres tv. Men de fik så at vide, at når det var så dyrt, (15000 kr) skulle de kontakte samsung som stod for service istedet.

Da mine forældre så kontakter samsung spiller de blot bolden tilbage og siger at det er ELGIGANTEN der skal tage sig af det. Da min mor så bliver godt sur og beder om noget kvalificeret hjæp kommer de efter noget tid frem til at det er samsung der skal tage sig af det ødelagte tv.

Samsung forklarer så at de nok skal skynde sig at komme og reparere deres tv. Min mor brokker sig og mener, at når det er så nyt må de da levere et nyt. Det kan de ikke siger de og de må istedet lave det.

Efter 4 uger kommer der endelig en der kan reparere det, og forklarer at strømforsyningen er røget. Han siger at det er sket før for samsung og han beklager den dårlige service. Han lover dog højt og helligt at skulle der ske noget med det igen, vl de få et nyt tv leveret med det samme.

Der går så en uge hvor deres tv virker fint, og så dukker der pludselig 2 sorte streger op på skærmen der er kommet for at blive. De er meget tydelige og ødelægger fuldstændigt oplevelsen af at se tv.

De ringer så igen til samsung og forklarer problemet. De får at vide at de nok skal sende en ud og lave det.

Da min mor så forklarer at de fik at vide at de ville få et nyt leveret ved problemer med samme skærm, fik hun at vide at det kunne ikke passe.

Da hun så oplyser navn på hvem der fortalte hende dette, for hun at vide at denne person er på ferie, og desuden kunne hn få det lavet eller helt blive fri!

Jeg har da aldrig hørt nogen være så fræk over for deres kunder før, og har da også kun hos SAMSUNG oplevet så dårlig service. Når først dit tv er betalt er samsung fuldstændigt ligeglad med dig og dit tv.

De er åbenbart kun interaseret i dine penge og derefter vil de skide på din tilfredshed og hvad der els måtte komme af problemer med dit tv du lige har betalt flere tusinde for.

SAMSUNGS SERVICE OG DERES TV STINKER, OG JEG VIL ALDRIG ANBEFALE NOGEN AT KØBE SAMSUNG. OG DA SLET IKKE I ELGIGANTEN FOR DE AFVISER BLOT AT DET ER DERES ANSVAR SELV OM´DET ER KØBT HOS DEM.

Har selv 2 panasonic som ikke er bøbt hos elgiganten og det syns jeg selv er en langt bedre invistering.

Håber denne tråd har fået bare et par stykker til at droppe samsung, for det er da klart at de åbenbart tjener nok til at de vil skide deres kunder et stykke.

Godt nytår
Af Qato
Blot til info, så er du blevet fejlinformeret.

Iflg. købeloven er det forhandleren, i det her tilfælde Elgiganten som skal håndtere sagen, da den falder under normal garanti. At Samsung så tilbyder prestige service, skal blot ses som en ekstra ydelse. Det ses dog desværre ofte at forhandlere sender kunder videre til producenterne for at slippe for håndteringen og deraf omkostninger forbundet m. en reperation.

Så et godt råd til dig vil være at indlevere fjernsynet i Elgiganten og enten bede om en reperation eller hæve købet.
Af noxity
Når Elgiganten siger at du skal kontakte Samsung, så er det fordi det er den letteste løsning for alle parter.
Når TVet er 40" eller over, så har Samsung sin Prestige Service, som omfatter reparation i hjemmet.

Dvs. at hvis du indlevere dit TV i Elgiganten, så kommer der bare en reparatør ud i Elgiganten og laver dit TV. Den samme reparatør som ville komme hjemme ved dig selv. Altså er det klart det letteste for alle parter at reparatøren kommer hjem til dig selv. Herved slipper du også for at transportere dit TV forsvarligt frem og tilbage mellem dit hus og Elgiganten. Og reparatøren har et låne TV med, hvis den nu skal med tilbage til værkstedet. Denne service kan de ikke tilbyde hvis du afleverede den i Elgiganten.

Med hensyn til at ombytte dit TV når der er noget galt, så har de fleste leverandør-aftaler, så der de første 14 dage er mulighed for at få den ombyttet. Hvis der er gået over denne tid, så har forhandleren ikke længere mulighed for at ombytte TVet uden omkostninger. Derfor er de i deres fulde ret til at vælge at reparere dit TV. Dette må de gøre op til 3 gange, så fremt at du er blevet hurtigt afhjulpet, eller har fået stillet et låne TV til rådighed mens dit TV bliver repareret.

Samsung og Elgiganten har langt hen af vejen altså handlet korrekt, ifølge den danske lovgivning. Der hvor det tilsyneladende fejler er tiden der går fra i har kontaktet Samsung, til der kommer en og kigger på problemet. Dette er normalt en dag til dag service, og så vidt jeg har kunne læse overholder Samsung også dette til rimelig grad.

Så entet har i bare været uheldige og jeres bestilling af Prestige Service er gået i glemmebogen, eller også er det fordi at i aldrig fik det bestilt første gang, fordi i var for optaget af at få et nyt TV eller lade Elgiganten tage sig af det. Det virker ihvertfald som om, at den samtale i har haft med Samsung var med ret STORE ord, og derfor kan de let have været nogle misforståelser.

Det med at få den ombyttet hvis der skete noget igen, virker også som en misforståelse. Ifølge forbrugerrådets afgørelser, så har butikken/Samsung maks. to forsøg på SAMME fejl. Det personen ved Samsung nok har prøvet at sige, men er blevet misforstået, er at hvis fejlen med strømforsyningen kommer igen, så kunne i få TVet ombyttet. Men som du beskriver det, så er fejl nr.2 en helt anden. Og dette vil ikke automatisk kvalificerer som en ombytning.

Personligt synes jeg det er lidt voldsomt at du kommer med sådan et udbrud over for Samsung, fordi du har haft en dårlig oplevelse med dem. Arbejder selv med returvare, og du/i virker som typen der er meget svær at snakke med, fordi i tror, at i har mange flere rettigheder end i egentligt har.
Af lennon
noxity_ good posting, - selv om jeg godt kan følge trådstarter . Men er prestig-service godt nok automatisk med alle nye Samsung skærme fra 40" og op ? Havde indtryk af at der var "prestige" bundlet med 58"b855 plasma, men IKKE automatisk m 50" størrelsen . . ?
Af Kenji
Jeg kan kun give dig ret i at samsung supporten er elendig. Ikke nok med at jeg skulle vente 5 uger før at der kom en tekniker og skiftede panelet i mit sprit nye Led-tv serie 8, efter at der kom streger over hele skærmen. Jeg måtte også ringe til samsung 4 gange før de fik fingeren ud.

Nu sidder jeg bare med et nyt problem. Backlight bleeding som virkelig kan ses, selv efter jeg har brugt de indstillinger som er at finde her på siden. Har nu kontaktet samsung igen og efter at havde snakket med 3 forkellige personer på 1 dag, har jeg nu fået oprettet en retur sag, så jeg kan få mine penge retur. Nu håber jeg så bare at vi kan få afsluttet den retur sag HURTIGST muligt. Jeg køber ALDRIG samsung tv igen. Elendig support og elendigt tv
Af steffenj
lennon skrev:noxity_ good posting, - selv om jeg godt kan følge trådstarter . Men er prestig-service godt nok automatisk med alle nye Samsung skærme fra 40" og op ? Havde indtryk af at der var "prestige" bundlet med 58"b855 plasma, men IKKE automatisk m 50" størrelsen . . ?
Samsungs prestige service dækker alle deres skærme over 40" LCD/LED og Plasma
Af noxity
Jeg kan sagtens følge trådstarter i at det er for dårligt at vente 4 uger på en tekniker. Sådan skal det selvfølgelig ikke være.

Når det er sagt, så synes jeg at angrebet på Samsung er helt ude a proportioner, og bunder i en fejlagtig opfatning af købeloven.

Jeg tror at reparationstiden er meget områdespecifik. Så vidt jeg ved, så bruger de lokale værksteder. Det betyder også at der vil være stor forskel på responstiden, alt efter hvor man bor.
Kenji skrev:Jeg kan kun give dig ret i at samsung supporten er elendig. Ikke nok med at jeg skulle vente 5 uger før at der kom en tekniker og skiftede panelet i mit sprit nye Led-tv serie 8, efter at der kom streger over hele skærmen. Jeg måtte også ringe til samsung 4 gange før de fik fingeren ud.
Hvad sagde Samsung da du ringede og rykkede for en tekniker? De reklamerer jo med dag til dag service.
Af SLL
Jeg har kun oplevet positive tilbagemeldinger fra Samsung.

Eksempel, jeg købte et B755 TV i Bilka, som havde nogle små skavanker. TVet hældte 4 mm. ned i venstre side + baglyset eller srømforsygningen støjede. Jeg skrev til Samsung, som tilbød mig en nye fod, samt at komme ud og kikke på støj problemet. Det syntes jeg er helt i top service.

Desværre kunne jeg ikke forenes med de forholdsvis dårlige synsvinkler som B755 har, så jeg leverede TVet tilbage til Bilka.

Men jeg vil helt sikkert kikke efter Samsung igen i det nye år, når der kommer nye modeller :-)

SLL
Af richthofen
Det kan være trådstarter har mødt en arrogant og arbejdstræt Samsnung telefonhjælper. De findes også i stor stil!
Af andy83
Jeg er sådan set ligeglad med hvad du (som arbejder med returvarer) syntes om mit angreb på samsung. Du virker selv som den type der mener at produktet sikkert ikke fejler noget, og så er det da brugeren der er galt på den. Samsungs service har skuffet i stor grad, og som du nok ku læse er det ikke kun mig der har oplevet det. Så derfor er jeg som skrevet, yderst tilfreds med hvis mit indlæg kan forhindre nogle mennesker i at købe noget fra samsung. Dag til dag service er kun noget der lyder godt for deres kunder, men de kan i mange tilfælde ikke overholde det, da der åbenbart er flere tv i stykker end de kan nå at reparere. Desuden kan det være meget svært at forstå hvad der bliver sagt hos kundeservice da de tit taler svensk, som ikke er til at forstå noget som helst af.

Så vær enig eller uenig....

Min oplevelse med samsung er ikke til at tage fejl af: Jeg vil aldrig igen eje et samsung tv om jeg så får det tilbudt ganske gratis. Det er ikke pengene værd.
Af Qato
andy83 skrev: Min oplevelse med samsung er ikke til at tage fejl af: Jeg vil aldrig igen eje et samsung tv om jeg så får det tilbudt ganske gratis. Det er ikke pengene værd.
Hvis du mener ovenstående ud fra hvor godt eller skidt deres Prestige service har håndteret sagen, så er du helt galt på den.

Alt elektronik kan være defekt og som jeg har posted tidligere i tråden, så ligger garanti forpligtelsen hos den butik du har købt varen hos og ikke hos producenten!

Uanset om du køber Philips, Panasonic eller Samsung, så kan det ikke undgåes at der findes defekte tv imellem.

Havde du indleveret dit tv hos Elgiganten ville det også let have taget 3 uger at få det repareret.

Jeg vil give både dig og andre ret i, hvis de har en Prestige Service som reklamerer m. dag til dag service og derudover skulle give deres kunder en bedre oplevelse end ved normal garanti håndtering, så er det alt alt for dårlig service du har fået.
Af andy83
Jeg mener først og fremmest at deres"prestige" service er helt til grin. Jeg ved godt at der selvfølgelig kan være defekte tv imellem fra hver producent, og det kan man ikke gøre noget ved. Men nu har jeg selv haft et samsung tv der gik i stykker flere gange, og har derudover to venner der er skiftet til et andet mærke pga af defekte samsung tv. Så derfor bygger jeg min udtalelse på, at jeg har oplevet flere fejl på deres tv, end gode oplevelser med dem. Jeg syns samsung er stærkt overvuderet. Jeg synes deres billede er næsten lige så dårligt og "forkert" som på phillips.
Det eneste samsung kan lave ordentligt, synes jeg er deres design.
Og at mine forældres tv så også gik i stykker nu og at deres service derudover er så meget til grin som det er muligt at blive, fik mig helt klart overbevist om, at samsung bare er noget lort.
Deres priser burde være på niveu med prosonic. Så ville som sagt aldrig igen eje et samsung tv. "prestige" service eller ej, så er det bare noget forfærdeligt skrammel.