Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Har netop købt et Samsung LE40B755 til kr 7.799 (vejl. uds. pris 11.999) i Expert. Fjernsynet kan ses her http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... b=features

Var egentlig på udkig efter et 42" Panasonic plasma (da de har fået så mange gode anmeldelser) , men efter at have set Samsung'en i butikken og snakket med sælgeren valgte jeg det i stedet. Synes det havde et super billede, måske det bedste i hele butikken (hvilket sælgeren selvfølgelig også sagde) og hvis han selv skulle vælge ville han købe dette TV ift alle de andre modeller, plus det var latterligt billigt som han sagde... bla bla :)

Desuden købte jeg vægophæng Connectech CTB0170 + CTB0151 så det også kan dreje, til kr. 1.000 samlet (stod til 900 kr/stk i butikken) så regnede med det var en fin pris. Har så lige tjekket på nettet og kan se jeg kan få de 2 ophæng en del billigere, så der føler jeg mig lidt taget i ***en. Har tænkt mig at bytte dem og købe dem online i stedet, men måske kan i anbefale andre/bedre vægophæng?? (skal kunne dreje, evt også tilte)

Har også tjekket prisen på TV'et online og der kan det ikke fås billigere (dog til samme pris) men ville lige høre om I synes fjernsynet er et godt køb?? Kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser eller oplysninger om det online. Ellers bytter jeg sgu også det :) kan få pengene tilbage hvis jeg bytter inden 1 uge...

/Klonk
Af BrianH
Underlig måde at handle på!
Men tv'et er godt og billigt og du overlever vel nok at give lidt mere for ophæng end i den billigste netbutik.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg ville principielt aldrig stole på en SÆLGER i Expert. Forretninger som Fona, Expert, Elgiganten mfl. er steder, man til nød kan HENTE sine produkter. Råd og vejledning derimod finder man på nettet eller hos kyndige folk i specialbutikker.

Jeg kender dog ikke den nævnte model. Den kan såmænd være fin nok. Blind høne kan, som bekendt, også finde korn ;)
Af torpedo
Din fremtoning og holdning skriger jo ikke ligefrem til at vi andre har lyst til at hjælpe dig. Det ender vel med at du føler, at vi også tager **ven på dig...

Du har været i en fysisk butik hvor du kunne vælge det tv, der var rigtig for dig, og en ekspedient har serviceret dig, har det overhovedet ingen værdi for dig? Det lyder ikke til at du kunne spare mange håndhøre på det samlede køb andetsteds!
Af BrianH
edinger skrev:Jeg ville principielt aldrig stole på en SÆLGER i Expert. Forretninger som Fona, Expert, Elgiganten mfl. er steder, man til nød kan HENTE sine produkter. Råd og vejledning derimod finder man på nettet eller hos kyndige folk i specialbutikker.

Jeg kender dog ikke den nævnte model. Den kan såmænd være fin nok. Blind høne kan, som bekendt, også finde korn ;)

Jeg ved ikke hvad du mener med blind høne...
Dine principper om ikke at stole på sælgere der arbejder i Expert, må du gerne have for min skyld, men da der er lige så mange du kan stole på som ikke, vil du tabe på det uanset hvem du kommer til at tale med. Jeg vil gætte på mange elektronik/tv-fanatikere arbejder i Expert, netop fordi elektronik er deres interesse.

Selv har jeg dog aldrig købt tv i Expert, men jeg kan da se at spørgeren (klonk) har købt at godt tv og et godt ophæng, og han burde gå op i butikken og takke for god service.
Brugeravatar
Af edinger
Den blinde høne er naturligvis ikke møntet på dig, Brian, men på den samlede flok af sælgere i volumen-butikker som Fona, Expert, Elgiganten mfl.

Pointen er, at disse butikker netop IKKE er befolket af entusiaster med stor faglig indsigt, men af SÆLGERE, som i AV-sammenhæng (alt for ofte) er de rene amatører.

:)
Af BrianH
edinger skrev:Den blinde høne er naturligvis ikke møntet på dig, Brian, men på den samlede flok af sælgere i volumen-butikker som Fona, Expert, Elgiganten mfl.

Pointen er, at disse butikker netop IKKE er befolket af entusiaster med stor faglig indsigt, men af SÆLGERE, som i AV-sammenhæng (alt for ofte) er de rene amatører.

:)

Jeg ved godt det ikke var mig, jeg ville bare vide hvad du mener med det i denne sammenhæng.

I Elgiganten sælger de både støvsugere og Plasma-tv, så det er nok begrænset hvad de kan vide om begge men Expert har nu mange dygtige folk. Du kan umuligt have mødt dem alle landet over, men principper om du ikke kan stole på dem, må du selvfølgelig gerne have.
Af Klonk
@torpedo
Din fremtoning og holdning skriger jo ikke ligefrem til at vi andre har lyst til at hjælpe dig. Det ender vel med at du føler, at vi også tager **ven på dig...

Beklager, det var ikke meningen det skulle opfattes sådan. Og nej det gør det ikke...

Var egentlig fint tilfreds med købet da jeg forlod butikken og tænkte jeg havde fået et rigtig godt fjernsyn + tilbehør til en god pris. Men da jeg så vægophængene kunne fås meget billigere på nettet (de stod til 900 pr stk i butikken) blev jeg i tvivl og ville derfor tjekke op på fjernsynet herinde blandt eksperter... Kunne jo være i synes det var helt i hegnet for det fjernsyn og at I havde nogle bedre alternativer til den pris.

Hva med Panasonics 42" TX-P42G10E?? Det var ikke i butikken, så kunne ikke lige sammenligne dem. Men i en anden tråd har flere skrevet at de ville købe det i stedet... Hva siger I, skal jeg bytte Samsung og købe Pana i stedet?

Tak for svar

/Klonk
Af BrianH
Klonk skrev:@torpedo

Beklager, det var ikke meningen det skulle opfattes sådan. Og nej det gør det ikke...

Var egentlig fint tilfreds med købet da jeg forlod butikken og tænkte jeg havde fået et rigtig godt fjernsyn + tilbehør til en god pris. Men da jeg så vægophængene kunne fås meget billigere på nettet (de stod til 900 pr stk i butikken) blev jeg i tvivl og ville derfor tjekke op på fjernsynet herinde blandt eksperter... Kunne jo være i synes det var helt i hegnet for det fjernsyn og at I havde nogle bedre alternativer til den pris.

Hva med Panasonics 42" TX-P42G10E?? Det var ikke i butikken, så kunne ikke lige sammenligne dem. Men i en anden tråd har flere skrevet at de ville købe det i stedet... Hva siger I, skal jeg bytte Samsung og købe Pana i stedet?

Tak for svar
/Klonk
Ja, byt det med det samme. Og om en måned skal du bytte dit panasonic igen, da der kommer nye modeller snart...
Af lennon
Klonk skrev:@torpedo

Tak for svar

/Klonk
Der er tale om 2 forskellige teknologier som ender ud med forskellige billeder. Pana10 har overall det mest "korrekte" billede , ca 10% større billedareal samt meget bedre betragtningsvinkel . SamsungB755, - som jeg personligt synes er et af de bedre LCD - har et mere "fast" og skarpt billede ( fordel v JPEG,konsol,PC osv),flere features, samt nogle fordele mht genskin og strømforbrug . Op til dig . . ! ?

Men tro ikke at du kan træffe afgørelsen ved at sammenligne i butik . Læs nogle test , - og få klargjort dit primære behov .
Af Klonk
Der er tale om 2 forskellige teknologier som ender ud med forskellige billeder. Pana10 har overall det mest "korrekte" billede , ca 10% større billedareal samt meget bedre betragtningsvinkel . SamsungB755, - som jeg personligt synes er et af de bedre LCD - har et mere "fast" og skarpt billede ( fordel v JPEG,konsol,PC osv),flere features, samt nogle fordele mht genskin og strømforbrug . Op til dig . . ! ?

Men tro ikke at du kan træffe afgørelsen ved at sammenligne i butik . Læs nogle test , - og få klargjort dit primære behov .

@lennon
Tak for svar. Har ikke kunnet finde en test af Samsung'en. Mit primære behov er at jeg skal se sport, serier og film...

Ved du om der er USB port i G10'eren, kan ikke finde svaret nogle steder?

Desuden fik jeg følgende kommentar i en anden tråd: det var som om fjernsynet (samsung) ikke viste filmen sådan film agtigt - men mere "in real time", altså noget der SLET ikke passer til film!
Er det noget du kan genkende? Har nemlig også selv set det på nogle fjernsyn og det ønsker jeg ikke...

Godt nytår

Klonk
Af lennon
Klonk skrev:Der er tale om 2 forskellige teknologier som ender ud med forskellige billeder. Pana10 har overall det mest "korrekte" billede , ca 10% større billedareal samt meget bedre betragtningsvinkel . SamsungB755, - som jeg personligt synes er et af de bedre LCD - har et mere "fast" og skarpt billede ( fordel v JPEG,konsol,PC osv),flere features, samt nogle fordele mht genskin og strømforbrug . Op til dig . . ! ?

@lennon
Tak for svar. Har ikke kunnet finde en test af Samsung'en. Mit primære behov er at jeg skal se sport, serier og film...

Desuden fik jeg følgende kommentar i en anden tråd: det var som om fjernsynet (samsung) ikke viste filmen sådan film agtigt - men mere "in real time", altså noget der SLET ikke passer til film!
Er det noget du kan genkende? Har nemlig også selv set det på nogle fjernsyn og det ønsker jeg ikke...

Godt nytår

Klonk
Jeg hører også til den gruppe som synes at LCD generelt har et lidt for sterilt billede mht lidt kunstig skarphed og farver . Men jeg har kun kigget sporadisk på B755, og syntes faktisk ikke det var så galt . Men omvendt ville jeg til dit behov med film,almen TV, sport nu nok vælge Panasonic. MEN den har desærre ikke USB . . .
Af Klonk
@lennon
Hvis jeg så feks har film, billeder osv liggende på en ekstern harddisk, har jeg så en anden mulighed for at få dem afspillet/vist på fjernsynet nu hvor den ikke har USB port...?
Af Ponduus
Klonk skrev:Der er tale om 2 forskellige teknologier som ender ud med forskellige billeder. Pana10 har overall det mest "korrekte" billede , ca 10% større billedareal samt meget bedre betragtningsvinkel . SamsungB755, - som jeg personligt synes er et af de bedre LCD - har et mere "fast" og skarpt billede ( fordel v JPEG,konsol,PC osv),flere features, samt nogle fordele mht genskin og strømforbrug . Op til dig . . ! ?

@lennon

Godt nytår

Klonk
Det må uden tvivl være 100hz systemet der er tale om. En helt forfærdelig ting, hvis du spørger mig, som skal slås fra så snart tv'et kommer ind af døren.