Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolcom
Hej

Jeg har fået xbox og GTA IV, men jeg synes godt nok ikke billedet på skærmen lever op til hvad jeg havde forventet af spillet.
Jeg sidder godt nok også kun omkring 1,5 meter væk men da det er 37 tommer, mente jeg ikke dette brude være et problem?

Jeg kører med HDMI stik og 1080p som grafikindstilling og alligevel ser det MEGET pixeleret eller sløret ud.

Er det simpelthen fordi man ikke kan spille på den afstand af et 37 tommers TV eller er der noget andet i vejen?.
Af PSYGoZz
Ja der må være et eller andet galt.
Jeg har også xbox og GTA sammen med et Panasonic G10E, sidder også ca. 1,5m fra skærmen og det ser hverken pixeleret eller sløret ud. :s

MVH Mads.
Af coolcom
Er det også helt skarpt hvis du går endnu tættere på?
Selvfølgelig sidder man ikke så tæt på når man spiller, men hvis dit er skaprt på helt tæt afstand og mit ikke engang er det på 1,5 meter må der jo være noget galt.
Af coolcom
Jeg kunne virkelig godt bruge et svar da, jeg er lidt skuffet over min nye skærm :(

http://peecee.dk/upload/view/214019

Jeg har prøvet at tage et billed af det men det er svært at få detaljerne med, så selvom det ikke ser nogenlunde fint ud på billedet er det altså meget værre på selve skærmen.

Kan et fladskærms TV ikke være helt skarpt selvom man sidder tæt på, eller skal man bare lidt længere væk?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor stor en forskel der er på S10 og G10?
Af Kratz
Har du prøvet at slå nogle af alle 'billedoptimeringsprogrammerne' fra?
Disse kan ofte give anledning til slør og hakken i billedet stik imod intentionen.
Af Ponduus
Jeg vil vove og påstå, at det ikke er skærmen den er galt med, men spillet. Grafikken i GTAIV er altså ikke state of the art på nogen måde.

Har du prøvet med en blu-ray-film eller et andet spil? Prøv fx Uncharted 2.
Af Kratz
Det er selvfølgelig en anden mulighed. Jeg kender ikke spillet.
Af coolcom
Det er muligvis pga. af spillet. Jeg har ikke mulighed for at prøve full HD film da jeg ikke har nogen blueray afspiller, men DR HD står rimelig klart.

Dog har jeg kun få digitale kanaler, resten er analoge og de er virkelig dårlige. Men det er de måske bare på fladskærme?
Af Ponduus
Analoge kanaler er faktisk altid ringe på fladskærme.

Men jeg vil umiddelbart prøve med et andet spil, gerne med en hvis standart i grafikken. Men umiddelbart så er det på grund af spillet.
Af coolcom
Jeg har bare set på andre fladskærme at der var meget bedre grafik. Jeg synes da næsten heller ikke det kan passe at det skal være SÅ pixeleret. Men det er vel så bare fordi jeg sidder for tæt på?
Af velsing
Tror vist lige vi skal have noget afklaret her. Dit S10 hedder formodentlig tx til fornavn og er et LCD. S10 plasma fås nemlig ikke i 37", det gør kun X10 som ikke er full hd. Det er derfor ikke rigtig til at sammenligne med G10 som er 42" full hd plasma, og altså en helt anden teknologi og paneltype. Jeg tror ikke dit tv fejler noget. Men det er rigtigt at GTA4 ikke er specielt højt opløst eller skarpt på PS3 i forhold til fx pc-udgaven som står fantastisk detaljeret i full hd på en monitor (og en muskuløs computer der kan trække det... ) Desuden klarer LCD tv analoge SD-signaler rigtig skidt. Så din løsning må jo nok blive at få en digibox eller lign. og få digital tv-signal, hvilket nok vil hjælpe n del... Sd bliver dog bare aldrig lige så flot som hd.. Husk det og forvent ikke for meget ;-)

Mvh Velsing
Af coolcom
Ja mit fjernsyn hedder helt præcis: LCD TV Panasonic TX L37S10E.

Er der da stor forskel på det jeg har og så G10E?
For så kan jeg da godt ærge mig lidt over jeg ikke gav de sidste 800 kr. ekstra
Af Kratz
Som beskrevet af Velsing er der en ganske betragtelig forskel, da dit TV benytter en ganske anden teknologi end den som benyttes i G10.

G10 er en betydeligt bedre skærm og bestemt 800 kr mere værd!