Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fekser
Hej, jeg har muligheden for at få mine fingrer i dette TV til en god pris. Så jeg vil bare høre, om nogen kan anbefale eller gøre det modsatte inden jeg køber?

Jeg er interesseret i dette TV pga funktionaliteterne og det faktum, at jeg kan få det billigt - fuldt lovligt, selvfølgelig. Men jeg kender ikke billedkvaliteten eller lyden i højttalerne - det kunne jeg godt tænke mig et review på

På forhånd tak!
Af fekser
Hej Rasmus

Tusind tak for det hurtige svar. Selv om det har fede features og billedet virker ok, så har jeg, med din hjælp, fundet ud af, at det ikke er noget for mig.

Nogle af årsagerne:

- vi sidder for tæt på
- analoge signaler er ikke helt på toppen
- tilslutninger sidder stadig bag på

Jeg søger et tv, som performer godt over hele linien:

- er tyndt uden tilslutninger på bagsiden
- har DLNA/Ethernet
- god sort gengivelse
- god detalje gengivelse
- ingen problemer med hurtige bevægelser i billedet
- gerne lavt strømforbrug, da vi ser meget tv
- til at betale (max. 10K)

Er det så kun Pioneer som dur? Ved du, om der kommer noget spændende i det kommende år?

Jeg ved godt, at ikke alle mine krav kan opfyldes til den pris, men man kan vel finde noget, som er tæt på?

Hilsen
Fekser
Af Aviator
Hejsa,

Skærmen performer som sådan helt perfekt, og jeg er ganske godt tilfreds, og imponeres stadig af billedkvaliteten - men når det er sagt så afhænger det meget af den pris du kan få den til.

Du skal nemlig leve med at vente (Måske forgæves) på at få den indbyggede kanalselektion til at virke, samt EPG.

Ønsker du disse ting skal du altså have en ekstra boks - hvilket jo ikke for alle er den bedste løsning.

Min er 40tommer men ellers samme model, og jeg sider ca. 2,5 meter fra den og det er perfekt, omend full HD opleves bedre endnu tættere på.
Analog signaler hører forresten efterhånden vist fortiden til - så jeg vægter altså digtial performance højere - og der fejler den bestemt ikke.

Håber du finder det rigtige TV for lige netop dig - GODT NYTÅR.