Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blylow
Jeg har planlagt at bestille samsung b850 her d.1 men er nu lidt i tvivl da jeg kan se at producenterne er ved at varme op til alle de nye modeller.

Men kan det betale sig at vente, og vil et fjernsyn som matcher ps50b850´s specs være til at betale når de nu kommer til foråret?

Og vil der være så stor forskel på billed, design, nytænkning at man lige så godt kan sætte budgettet lidt op og vente selvom det gør ondt?

Ved godt det ikke er til at spå om fremtiden men måske kan man se et mønster efter de sidste mange år med rivende udvikling inden for fladskærmsteknologien.

På forhånd tak..
Af Qato
Det er jo det evige spørgsmål man må forholde sig til, når man kigger på elektronik. Hvornår er det rigtige tidspunkt at købe, hvornår er jeg tilfreds i forhold til de krav jeg har?

Fremtiden indenfor det næste års tid er som sådan ikke så svær at spå om. Her bliver den helt store nyhed 3D, fra mere eller mindre alle producenter.

Du kan evt. vente 14 dage og følge dækningen af CES her på siden, og på den måde få dig et overblik over hvad der kommer på markedet.

Overordnet vil du skulle forholde dig til hvorvidt 3D vil gøre en forskel for dig i forhold til at købe nu eller vente?
Af lennon
Er selv lidt i samme situation. Nu har der jo været nogle konkrete tekniske problemer m 850/855 (støj).Og med mindre Samsung vil miste troværdighed, må man så sandelig forvente at dette problem er løst i 2010 line-uppet. Og hvis de så samtidigt formår at løfte billedkvaliteten ( specielt sort)en anelse,og sænke stømforbruget lidt - så bliver 2010 modellerne rigtigt meget interessante.

Det man kan frygte er at Samsung fokuserer for meget på "tynd-tyndere-trådløst" features, - som kan fordyre produkterne uhensigtsmæssigt. Og jeg kan også frygte om Samsung overhovedet bliver ved med plasma . .

850/855 er et fremragende TV, som nok er røget ekstaordinært ned i pris pga nævnte støjproblem .Har man et akut behov, og kan man leve med lidt "Bzzzz" . . . så er det sgu nu !
Af xcardman
går ikke så højt op i strømforbrug. Men lidt sjovt et mit elforbrug faktisk kun er forhøjet med 37 kilo watt.
havde en pan 40px80 i 2008 og nu en 50 tommer pio fra maj 2009.
ellers er mit andet eletronik det samme. Ser godt nok kun tv om aften, men det har jeg altid gjort.
Af Peter VTEC
Mit elforbrug er faldet 600 KWh i år, havde også en 42" PX80 før min LX5090, men okay jeg har max tændt mit Pioneer en gang om ugen ellers ser jeg Tv i et andet rum.
Af lennon
Alt andet lige - ville det da være fedt hvis producenterne magter at sænke strømforbruget på plasma. Det er som udgangspunkt ca 30% højere end på LCD/LED, - og skærmen skal måske også sælges brugt en dag . .
Af Perfod
blylow skrev:Jeg har planlagt at bestille samsung b850 her d.1 men er nu lidt i tvivl da jeg kan se at producenterne er ved at varme op til alle de nye modeller.

Men kan det betale sig at vente, og vil et fjernsyn som matcher ps50b850´s specs være til at betale når de nu kommer til foråret?

Og vil der være så stor forskel på billed, design, nytænkning at man lige så godt kan sætte budgettet lidt op og vente selvom det gør ondt?

Ved godt det ikke er til at spå om fremtiden men måske kan man se et mønster efter de sidste mange år med rivende udvikling inden for fladskærmsteknologien.

På forhånd tak..
Kan ikke se nogen grund til at vente jeg smutter selv ud og køber panasonic g10 på mandag...
Venter du til de nye modeller skal du nok betale 3-4000 mere for g10 afløseren vil jeg tro , og det er der vist ikke meget fidus i....
Senest rettet af Perfod 02 jan 2010, 20:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg mener også, at G10 er et ret attraktivt køb lige pt. pga. det meget lave prispunkt. Den er godt nok faldet meget i pris efterhånden, og jeg tror snart det er slut med Panasonics modeller. De nye er efterhånden ved at være tæt på, og prisen må forventes at være noget højere.
Af Perfod
G10 modellen er allerede ret svær at skaffe kig bare rundt omkring de har 2-3 ugers leverings tid med mindre man vil op og betale 7500-8000kr for det
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Perfod skrev:G10 modellen er allerede ret svær at skaffe kig bare rundt omkring de har 2-3 ugers leverings tid med mindre man vil op og betale 7500-8000kr for det
Nu sidder jeg også og kigger lidt rundt, og det ser ud til at der er en generel tendens til at modellerne er sværere at få fat i. Om det skyldes juleferie eller at de nye modeller er lige på trapperne, er jeg ikke sikker på, men det kunne godt tyde på, at de nye modeller snart er her.

Se blot Panasonic V10, som er umulig at opstøve. Samsungs B8050 LED-serie er stort set heller ikke på lager, og det samme gælder for deres B655 plasma-serie.
Panasonic G10 er også svær at få fat på og Sharps LE600 serie er også snart væk fra markedet igen.

Vi kan krydse fingre for, at de første nye modelserier allerede lander fra februar/marts. Det er set nogle år :)
Af Perfod
Rasmus Larsen skrev:
Perfod skrev:G10 modellen er allerede ret svær at skaffe kig bare rundt omkring de har 2-3 ugers leverings tid med mindre man vil op og betale 7500-8000kr for det
Nu sidder jeg også og kigger lidt rundt, og det ser ud til at der er en generel tendens til at modellerne er sværere at få fat i. Om det skyldes juleferie eller at de nye modeller er lige på trapperne, er jeg ikke sikker på, men det kunne godt tyde på, at de nye modeller snart er her.

Se blot Panasonic V10, som er umulig at opstøve. Samsungs B8050 LED-serie er stort set heller ikke på lager, og det samme gælder for deres B655 plasma-serie.
Panasonic G10 er også svær at få fat på og Sharps LE600 serie er også snart væk fra markedet igen.

Vi kan krydse fingre for, at de første nye modelserier allerede lander fra februar/marts. Det er set nogle år :)
Selv om der var en afløser på vej for G10 ville jeg stadig købe G10 og spare omkring de 3-4000kr i forhold til dens efterfølger , jeg tror ikke de 3-4000 mere som efterfølgeren evt vil koste kan retfærdiggøre den merpris