Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daliwi
Var meget tæt på at invistere i en 19" 970P fra Samsung, bla. efter vejledning herindefra, men efter at have siddet hos en kammerats 20" widescreen, må jeg sige at jeg igen blev lidt i tvivl om mit valg.

Hvilken af de i overskriften nævnte 20" skærme er reelt den bedste til allround kontorarbejde en del timer om dagen, lidt amatørgrafik/hjemmeside udvikling, samt lidt FPS spil som Doom3 og Oblivion.

Ud fra panelerne vil jeg sige de to sidste, men er de markant bedre end vx2025wm, da jeg meget bedre kan lide dens design?

Der er jo også den nye L204WT, som snart kommer, men vil i mene den er værd at vente på?

Det vil vel være muligt evt. at afvikle spil i f.eks. 1280x800, indtil jeg får invisteret i et kort der kan trække dem i fuld opløsning ik? Kører for tiden med et 6600gt!

Undskyld ulejligheden, og på forhånd tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Farvegengivelsen og ikke mindst betragtningsvinklerne vil være markant bedre på S-IPS panelerne, men responstiden på VX2025 er nok lidt hurtigere.

Designet på LG L203WT er da ikke så meget anderledes end VX2025?

Du vil godt kunne benytte andre widescreenopløsninger (ikke på L2000C da den ikke er wide) men det vil selvfølgelig ikke være helt så skarpt. I spil er det dog ikke så kritisk idet man oftest har koncentrationen på noget andet end hvordan hver pixel ser ud :)
Af PowerJ
så vidt jeg husker så er L204WT baseret på TN panel, det er ikke optimalt hvis du skal bruge den til amatørgrafik.

har du kigget på Dell 2007WFP? Der sidder et S-IPS panel i den, du kan læse om den her:

http://www.prad.de/en/monitore/review-dell-2007wfp.html

den er næsten lige faldet 600 Kr i pris

Jeg har selv haft vx2025wm hjemme på prøve, farve gengivelsen er fin, og fine betragtningsvinkler. Det var bare homogeniteten af baggrundsbelysningen som jeg ikke var tilfreds med, så den røg retur. Mit led af samme problem som den vx2025wm der er blevet testet her på siden
Af daliwi
Ok, men hvordan kan det så være at L203WT er så markant billigere end VX2025WM, hvis billedet reelt set er bedre?

Kan godt se at designet på de to er ret identiske, men ifølge denne brugeranmeldelse så er L203WT da bygget op om et TN panel, hvilket da må give væsentligt dårligere farvegengivelse ik?

Hvad angår Dell 2007WFP, så ser det ud til at være en rigtig lækker skærm, men så vidt jeg kan se, så ligger den lige en tusse for højt i forhold til mit budget på maks 3500,-.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror jeg har rodet lidt rundt i paneltyperne, undskyld.
L203WT har i de fleste udgaver et TN panel og VX2025 har et P-MVA panel som faktisk er ganske udmærket og L2000C-SF har et S-IPS panel som også giver udmærkede farver.

Af samme grund er L203WT noget billigere idet et TN panel er billigere at fremstille end P-MVA og S-IPS. VX2025 har dog haft nogle problemer med baggrundsbelysningen, som du jo kan se her i tråden.

Der er af og til tilbud på Dells modeller og du kan derfor sagtens spare 20-25% på 2007FPW inden længe, men det er selvfølgelig stadig ikke helt nok til at få den ned i dit prisleje.
Af daliwi
Ok, tror også selv jeg var lidt forvirret angående panelet i L203WT.

Jeg er ret glad for den der filmiske følelse man får ved at sidde ved en 16/10 skærm, så tror jeg vil gå efter en sådan. Det vil sige at jeg er ved valget mellem ViewSonic og Dell.

Hvis der røg 20-25% af prisen på 2007WFP så siger min hurtige hovedregning at jeg vil ryge ned omkring de 3500,- hvilket ville være ok for mig, men vil du mene at det er værd at vente på den frem for VX2025WM?
Ser jo ud til at være gode skærme begge to!
Af PowerJ
yakken: Det er noget du ved fra en kilde inside fra dell? altså at der inden længe kommer 20-25% rabat på denne skærm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, vi har ingen kilder hos Dell der informerer om noget sådant og jeg tror slet ikke det er tilladt fra deres side. Det er blot almindeligt at de dumper priserne på deres skærme og andet hardware fra tid til anden, og her er en 20-25% besparelse bestemt ikke ualmindeligt.
2407FPW modellen er f.eks. pt. nedsat med 25% og 1907FP er nedsat med 20%.

Ergonomien i 2007FPW er noget højere end hvad du finder i de skærme du ellers har kig på, hvilket kunne være et plus. Dog har der været lidt råben i USA omkring banding på 2007FPW på visse revisionsnumre, men Dells ombytningsgaranti er ret god, så hvis man oplever problemer får man en ny så snart fejlen er rettet. Med rabat vil 2007FPW altså være et godt bud på en god skærm til meget små penge.
Af PowerJ
yakken: Oki, det vil ellers være lækkert at der meget snart kommer 20/25% rabat på denne skærm.

banding problemet er blevet løst

daliwi: Ja jeg vil mene at det ville være det værd at vente på at der kommer rabat på denne skærm, har set den i action, den er nice. Venter selv på at den falder i pris :D
Af daliwi
Tusind tak for rådene, jeg behøver ikke vente længe på Dell's kan jeg se, da den netop er faldet til 3.440,94 kr, hvilket jo kun er 100,- mere end VX2025WM incl fragt. :D

Der ryger en ordre afsted på sådan en i morgen! Tror det er lige skærmen for mig.

PowerJ: Så må du jo hellere få fat i en nu :)