Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nrhalne
Hej Flatpanels.

I denne her jungel søger jeg lidt hjælp, de test man kan finde gælder som regel kun de større skærme. Jeg søger en 37" da vi sidder ca. 2-2,5m fra skærmen og størrelsen ikke skal dominerer for meget samt plasma da vi ser den del sport ( badminton og fodbold).
Anbefalinger søges -

Mvh Per.
Af BrianH
nrhalne skrev:Hej Flatpanels.

I denne her jungel søger jeg lidt hjælp, de test man kan finde gælder som regel kun de større skærme. Jeg søger en 37" da vi sidder ca. 2-2,5m fra skærmen og størrelsen ikke skal dominerer for meget samt plasma da vi ser den del sport ( badminton og fodbold).
Anbefalinger søges -

Mvh Per.

Nu er Junglen vist ikke så tæt der hvor du er, i hvert fald er det let at hugge sig vej gennem mængden af 37" plasmaskærme på det danske marked, der er nemlig kun en (gæt selv hvilken :) )
Af nrhalne
Ok - du mener vel Panasonic, de laver vist 6 37"er.
Af Peter VTEC
Han tænker nok på TXP-37X10Y modellen, de laver også en TX-P37C10Y den mangler lidt funktioner i forhold til X modellen men den er bestemt brugbar.

Dette er de eneste 37" Plasma skærme Panasonic laver, de andre modeller er LCD modeller og dem vil jeg ikke anbefale dig.
Af nrhalne
Hej
Tusinde tak for hjælpen jeg vil kikke på den.
Af Peter VTEC
Bare lige til orientering så koster en 42" det samme så se om ikke du kan finde plads til sådan en istedet.
Af tarok
Peter VTEC skrev:Bare lige til orientering så koster en 42" det samme så se om ikke du kan finde plads til sådan en istedet.
Hvorfor anbefaler du ham en 42", når det er en 37" der efterlyses?
Af kasperand
tarok skrev:
Peter VTEC skrev:Bare lige til orientering så koster en 42" det samme så se om ikke du kan finde plads til sådan en istedet.
Det sku da ikke en anbefaling, men bare en venlig "heads up" om at forskellen i pris mellem 37" og 42" er så mega lille at det ville være dumt ikke at tage en 42". Vi snakker ca. en 100,-
Af tarok
kasperand skrev:
tarok skrev:
Det sku da ikke en anbefaling, men bare en venlig "heads up" om at forskellen i pris mellem 37" og 42" er så mega lille at det ville være dumt ikke at tage en 42". Vi snakker ca. en 100,-
Hvorfor ville det være dumt ikke at tage en 42"?
selvom prisforskellen kun er 100 kr. Det er jo udpenslet af OP at det skal være en 37" p.g.a man ikke ønsker et for dominerende tv. Så er det da tåbeligt at gå i rette med det ønske. Og SD billedkvaliteten bliver jo ikke ligefrem bedre af at skærmen bliver større. Der er herinde en tendens til at skærme ikke kan blive store nok. På trods af at man også påberåber sig at være et sted, hvor billedkvalitet har højeste prioritet
Af BrianH
Min seng er 2 meter lang (det er de fleste senge vel!) og at forestille sig at have et 42" x10Y i fodenden af sengen er ikke godt.

Nu skriver spørgeren godt nok 2-2,5 meter, men hvis 2 meter bliver aktuelt er 42" versionen simpelthen for grovkornet, her går 37" bedre an.

42" er nogen steder billigere, men ikke i alle tilfælde bedre.
Af richthofen
Tarok:

Slug dig en antibitterpille.

Være til negativ sludder. O_O

Der kan være mange grunde til at anbefale ham en 42" med prisen kontra 37" in mende. 1 kunne være at trådstarter måske ikke har viden og overblik over flad tv'er og derfor kunne få sig et aha øjeblik.
Af tarok
richthofen skrev:Tarok:

Slug dig en antibitterpille.

Være til negativ sludder. O_O

Der kan være mange grunde til at anbefale ham en 42" med prisen kontra 37" in mende. 1 kunne være at trådstarter måske ikke har viden og overblik over flad tv'er og derfor kunne få sig et aha øjeblik.
Helt seriøst - man kan da ikke anbefale 42" til 2ms afstand og så samtidigt mene at manden får god SD kvalitet. Det må jo være det du mener, siden du ikke er enig i min pointe og kalder det sludder.
Jeg synes absolut 37" er det bedste valg med den afstand og forstår ikke at folk lader hånt om billedkvaliteten blot for at få større skærm.
Af richthofen
>>>Jeg synes absolut 37" er det bedste valg med den afstand og forstår ikke at folk lader hånt om billedkvaliteten blot for at få større skærm<<<

Det kan man diskutere og måske er det mere en smagssag? Fx kender jeg et par stykker, inkl mig selv, som elsker store skærme lige meget afstand (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig). Jeg ligefrem hader små skærme eller skærme der står så langt væk at man skal sidde med kikkert for at fange detaljer i billedet. :p

Mht billedkvalititet kan man jo sagtens få et rigitg lækkert sd billede på store skærme. Kommer selvfølgelig an på hvilket skærm man rekvirerer sig - som det også gælder for små skærme! Så det er efter min ydmyge mening, ikke så sort hvid.

Godt nytår!
Af tarok
richthofen skrev:>>>Jeg synes absolut 37" er det bedste valg med den afstand og forstår ikke at folk lader hånt om billedkvaliteten blot for at få større skærm<<<

Det kan man diskutere og måske er det mere en smagssag? Fx kender jeg et par stykker, inkl mig selv, som elsker store skærme lige meget afstand (inden for rimelighedens grænser selvfølgelig). Jeg ligefrem hader små skærme eller skærme der står så langt væk at man skal sidde med kikkert for at fange detaljer i billedet. :p

Mht billedkvalititet kan man jo sagtens få et rigitg lækkert sd billede på store skærme. Kommer selvfølgelig an på hvilket skærm man rekvirerer sig - som det også gælder for små skærme! Så det er efter min ydmyge mening, ikke så sort hvid.

Godt nytår!
Godt nytår.
Du er og forbliver for mig en af de mystiske tilfælde af brugere, som jeg slet ikke forstår.
Du siger du ønsker en stor skærm næsten uanset afstand. Jamen er god SD billedkvalitet en kæmpeskærm på kort afstand dvs. med grov pixellering og skærmens svagheder blæst op i stor strørrelse. Det kan jeg simpelthen ikke fatte. Jeg vil hævde at man vælger kino-effekt over billedkvalitet. For GOD billekvalitet kan det næppe være.
Men du er herinde langt fra den eneste som har den holdning. Jeg har svært ved at indse det gode i en stor skærm for enhver pris.