Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har en 5 år gammel Thomson skærm hængende, uden analog tuner og alt det fine, som nu skal forfremmes til soveværrelset :)

Valget på afløseren er blevet Samsung LED (UE40B7050/UE40B8050, 40", Rød kant, dk model)

Har kigget lidt rundt for at finde argumentet for at man skulle købe henholdsvis deres serie 7 eller serie 8 LED skærm (40")

Som jeg umiddelbart kan se det er det stort set samme panel vi snakker om her, men serie 8 er forbedret lidt teknisk . Er der generelle problemer med hakken/skygger osv. på 7 serien? Har læst adskillige sider om dette, men har ikke fået mig en konklusion på det endnu.

Er der ellers større forskelle på 7/8 serien? Eller snakker vi blot performance?

Den vil bliver brugt både til alm. tv kiggeri, men også som primær skærm for en Windows 7 mce

Så jeg er basalt set lidt i tvivl om det kan svare sig at betale de ekstra 1500,- for serie 8 modellen, eller evt. kaste dem efter en BD afspiller i stedet

Er der nogen der kan komme med en gornuftig forklaring på hvad man egentlig får for de ekstra kroner hvis man vælger serie 8 frem for 7?

Pft. Thomas
Af cybamerc
Anmeldelsen af 8-serien her på siden vil give dig svar på dit spørgsmål. Jeg synes dog, at problemet med auto dimming ikke tillægges tilstrækkelig stor betydning. Det er en håbløs feature, som ikke kan deaktiveres. Jeg ville personlig ikke investere i en topmodel fra Samsung alene pga. auto dimming.
Af ttp
Doh - den havde jeg ikke set.

Men ja - den giver svar på de fleste, lyder som om det er en god ide at ofre de ekstra 1500, når man nu alligevel er ude og svinge med dankortet :)

Man skal jo nok lige se hvordan autodimming fungerer, men jeg tro umiddelbart at jeg ville blive irriteret over lag på skærmen, og så vide at jeg kunne have fået det en del bedre for lidt extra gryn, så ender nok med en 8'er.

Takker
Af B0B0
kan auto dimming ikke slåes fra på 8050 ?