Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af psym
hejsa jeg har set at min nye fladskærm understøtter gaming consoler men jeg kan ikke finde nogle form for konvertere mellem scart of VGA eller DVI stik. Pånær et der kommer til at koste 800kr...som lyde lidt for vildt .

Nogen der ved hvor jeg kan få en konverter og om det overhovedt virker ?

på forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Undskyld at jeg ikke kommer med en løsning, men hvor har du fået fat i denne model fra Xerox?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg var også usikker på, hvilken model det rent faktisk var. Xerox annoncerede jo XM3 serien for lang tid siden og nævnte, at der også ville være større skærme over 20 tommer at finde i den, men siden da har man intet set eller hørt.

Men tilbage til emnet. Som jeg forstår det, så søger du en boks der kan omdanne signalet fra en spilkonsol til en af skærmens DVI eller D-SUB (VGA) indgange, ikke?
Af psym
Rasmus Larsen skrev:Jeg var også usikker på, hvilken model det rent faktisk var. Xerox annoncerede jo XM3 serien for lang tid siden og nævnte, at der også ville være større skærme over 20 tommer at finde i den, men siden da har man intet set eller hørt.

Men tilbage til emnet. Som jeg forstår det, så søger du en boks der kan omdanne signalet fra en spilkonsol til en af skærmens DVI eller D-SUB (VGA) indgange, ikke?
jeps de reklamere med at den kan det men jeg mangler adapteren. Jeg har fundet en adapter men den skal købes direkte fra producenten og så koster det 100 $ som er lige i overkanten.

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3258
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vær opmærksom på at det er en DVI-A adapter, så der skal endnu en adapter til før den kan gå i VGA stikket. Skærmen kan ikke modtage andet end DVI-D i sit DVI stik.
Af psym
yakken skrev:Vær opmærksom på at det er en DVI-A adapter, så der skal endnu en adapter til før den kan gå i VGA stikket. Skærmen kan ikke modtage andet end DVI-D i sit DVI stik.
de har da også den her :P

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3257

jeg bruger mit dvi stik atm men har et VGA stik fri. Kan jeg måske bruge det her vga i stedet ?