Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flatscreen35
Den ser interessant ud, men har den problemer med clouding og ghosting?
Senest rettet af flatscreen35 04 jun 2011, 17:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dell har haft en del problemer med tidligere modeller, og specielt clouding. Dell U2410 er dog en meget gennemført skærm. Ikke kun billedmæssigt, men også designet er kvalitet og de ergonomiske funktioner er guld værd.

Os så kommer Dell U2410 tilmed præ-kalibreret fra fabrikken. Læs eventuelt vores anmeldelse af den her på siden: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1253521464
Af flatscreen35
Det lyder lækkert med at skærmen er præ-kalibreret fra fabrikken, men kan den også bruges til f.eks gaming?
Senest rettet af flatscreen35 04 jun 2011, 17:54, rettet i alt 2 gange.
Af Leviathan
Har du læst op på de forskellige paneltyper? For du kan ikke få det hele i én skærm!

Hvis du ikke vil have en skærm med TN panel, og du skal game på skærmen, er der kun IPS paneltypen tilbage imo, som kan følge nogenlunde med TN skærme (dog uden at være ligeså hurtig som de bedste TN gamerskærme.)

IPS har virkelig god farvegengivelse, men som der står i anmeldelsen ikke så dyb sort som fx PVA skærme, som derimod ikke har ligeså gode farver og langsommere response time.

IPS har vel ca. samme sortgengivelse som TN, som du spørger om.

Hvis jeg var dig ville jeg hoppe på den Dell U2410, da den kan bruges til spil og samtidig har fantatisk billedkvalitet.
Af flatscreen35
Ok, mange tak for hjælpen. Jeg tror, at jeg vil ud og kigge på den Dell u2410.