Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal en fladskærm op og hænge eller skal den stå på et tv-møbel?

Brugeravatar
Af yksa
Hej jeg vil lige høre om hvor mange herinde der rent faktisk bruger et TV-møbel eller et vægbeslag.

Jeg står nemlig og snart skal ud og have mig en dejlig stor fladskærm, men jeg ved ikke helt om det skal hænge på væggen eller om det skal stå på et TV-møbel.
O_O
Af Remmerboy
det gode ved møbel er, at man kan ligge ting på den...f. eks masser af støv :)
jeg går ind for ophængt, så man får en mere clean hjemmebiograf.
så udover jeg har hængt tv'et op, har jeg også hængt centerhøjtaleren, anlægget og mediacenteret. man føler sig lidt mere mandigt at bore nogle huller i væggen, end at skulle vælge møbel med bestemt størrelse og farve og om det nu passer ind med stuen. altså kvinde ting :)
Brugeravatar
Af yksa
Ja jeg havde dog også overvejet at hænge mit tv op, meeeen jeg er en dårlig handyman til at hænge sådan noget op.
Er der nogle forretninger der kan sætte TV'et op på væggen en? O-O
Af Remmerboy
yksa skrev:Ja jeg havde dog også overvejet at hænge mit tv op, meeeen jeg er en dårlig handyman til at hænge sådan noget op.
Er der nogle forretninger der kan sætte TV'et op på væggen en? O-O
så længe du har en vaterpas, boremaskine og tilhørende bits og bor, så vil du kunne klare det bedre end ham her http://www.youtube.com/watch?v=j_3Ghyg98Ro :)

jeg har ikke lige hørt om forretninger der sætter ophæng op, men familie og venner kan da altid udnyttes med noget øl/vand/mad ;)
Brugeravatar
Af yksa
Så skal jeg vist først ud og købe boremaskine og andet før jeg selv kan sætte det op.
Af Perfod
når nu i hænger det op hvor gør i så af dvd afspiller osv osv
Af Krede
Perfod skrev:når nu i hænger det op hvor gør i så af dvd afspiller osv osv
Er jeg også interesseret i at vide :)

Op med nogle billeder :)
Af trykkertor
Jeg har tv på væggen, og under står et slankt tv-møbel med Blu-Rayafspiller, receiver, STOR centerhøjttaler, Xbox 360, PS3, TV-Tuner, CD-afspiller, Squeezebox, Wii.

Grunden til at vores tv skulle op på væggen var fordi ellers var der ikke plads til centerhøjttaleren.
Ellers ville det være ligemeget om den stod på bordet, eller kom på væggen.
Men af hensyn til centerhøjttaler skulle den op.

Det ser også mere clean ud med tv på væggen.
Alle kabler skjult i en tynd hvid kabellist.
Af mhca
Jeg ville skam ikke have noget imod at få mit TV op på væggen, selvom jeg helst er fri for at borde huller.

Men pt. står det altså på et TV-møbel, hvori der er stereo-reciever, DVD-afspiller, improviseret HTPC i form af gammel bærbar, og så en Super Nintendo :P

På hver side af TV'et står nogle gulvhøjttalere. Jeg tror især at disse højttalere ville få det til at se mærkeligt ud, hvis TV'et hang på væggen, da højttalerne så ville rage 20-30 cm længere frem end selve TV'et.

Mit ønske er dog på sigt at finde et federe TV-møbel med stof-låge, så man slet ikke kan se TV-tilbehøret, men stadig kan styre det via IR.
Af trykkertor
mhca skrev: På hver side af TV'et står nogle gulvhøjttalere. Jeg tror især at disse højttalere ville få det til at se mærkeligt ud, hvis TV'et hang på væggen, da højttalerne så ville rage 20-30 cm længere frem end selve TV'et.
Det er helt korrekt.
Vores 63" stod først på tv-borg med Mentor 6 højttalere ved siden af.
Så kom tv op på væggen, og nu ser det hele lidt mærkelig ud med højttaleren der stikker langt frem, og tv nærmest er bag "indendi en boks" mellem højttalerne.