Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg er på udkig efter en ny skærm til min puter. Pt har jeg en Samsung 204B som desværre er ved at køre helt i havnen. Den er blevet utydelig og blinker når den "varmer op".

Jeg spiller en del, så lav ms er et krav. Jeg er i min søgen faldet over en:
26" TFT Fujitsu AMILO SL 3260W
http://www.bj-trading.dk/shop1/default. ... 178&f=edbp
http://ts.fujitsu.com/products/displays ... 3260w.html

Jeg kan desværre bare ikke rigtig finde nogle tests af den og ikke ret meget omtale når jeg googler derudad. Så jeg tænkte at nogen af jer måske har lidt at sige om den. Evt. bare nogle tanker omkring den skærm.

Mine bekymringer er:
Input Lag?
Har den lav nok ms til at kunne spille FPS spil?
Er 26" for stort? Mit hoved er kun 60-65cm fra skærmen nemlig.
Af LQmmel
Jeg kender ikke til skærmen, og jeg synes ikke jeg har hørt noget godt om skærme fra fujitsu, men derfor kan den sikkert være udmærket. Jeg ville dog i stedet læse en masse reviews, fx her på siden, cnet.com etc og på den måde finde en passende monitor.
Af SukkerFri
Jeg er i fuld gang med at læse reviews. Savner dog lidt på nævnte skærm og så den nye gamer skærm fra LG, nemlig den her:
http://www.lge.com/products/model/detail/w2363v.jhtml

120hz skærme er ikke særligt udbredt og så køre de en lav opløsning, nemlig kun 1680x1050 og så tror jeg sq at mine øjn går i stykker. Jeg har de sidste 6-7år kørt 1600x1200, så jeg skal ikke gå tilbage i størrelsen.
Af SukkerFri
Hvem køber Fujitsu paneler hos? Eller producere de dem selv?
Af SukkerFri
**** it! Nu har jeg bestilt omtale Fujitsu, så må vi se om den duer til noget.

Jeg skal nok melde tilbage. Så kan andre jo læse det her indlæg engang, hvem vej ;)

Men jeg har inge CRT så jeg kan teste inputlag... Så må jeg bare prøve at sætte min nuværende Samsung 204B op mod den nye skærm. Min 204B skulle have ret lavt input lag, så det må give et ok praj.
Af BSlater
Hej SukkerFri

Lige pt har jeg en ViewSonic VX922 som jeg ellers har været fint tilfreds med, men den begynder med at den ikke altid gider at tænde. Så nu er jeg på udkig efter en ny skærm og har kigget lidt på bla. Fujitsu.
Hvad er din generelle holdning til skærmen. så som betragningsvinkel, ghosting ved spil osv. Jeg vil nok primært bruge den til skrive kode, daglig surfing og spil. Har også kigget lidt på Asus VW266H men synes at folk klager over backlight bleeding og generelt ikke et særligt godt billede.

Jeg forventer ikke noget vildt da jeg godt ved at det er et TN panel.

Til sidst (mere til alle): Til bil og FPS spil betyder det meget/noget om det er 5 eller 2 ms (gray to gray) ? vedr ghosting ?.
Synes folk har forskellige meninger.

På forhånd tak

PS: Er ingen skærm/panel haj...
Af SukkerFri
Hej.

Nu har jeg fået prøvet skærmen lidt jo :)

Jeg er ikke sååå kræsen hvad angår skærme, bare de er gode i mine elskede spil :p

Men man skal ihvertfald ikke op i større skærme på TN panelet, for så bliver de så store, at selv om man sidder lige for, så ændres farverne/lyset pga. man i kanterne ser skævt ind på skærmen. Det er ikke meget, men stadig lidt :)

Skærmen er fint hurtig til FPS spil, det er ihvertfald min opfattelse. Skærmen har 2stk HDMI og 1stk alm. VGA indgange. Jeg har kun DVI på mit grafikkort, så jeg har fixet en adapter fra El Giganten. Og det virker fint.

Jeg har lagt mærke til, at skærmen er lang tid om at gå i standby, normalt når man slukker sin puter, så går der 5-8sek, så går skærmen i stand by. Den her tager så lige 30sek i stedet for.

Skærmen har ingen pixelfejl, har testet med det program flatpanels.dk stiller til rådighed. Altså hvor hele skærmen bliver én farve af gangen.

Den har en "øko-mode", som toner en del ned for lyset, for at spare på strømmen. Men helt ærlig, skærmen har et max forbrug på 45w, så jeg bruger den kun til, hvis jeg i en længere periode skal skrive en tekst, som f.eks. den her :) Så toner den lige alt lyset en smule ned og det hele virker ikke så skarpt/lyst.

Dioden foran som idikere om skærmen er tændt(blå), standby(orange) eller i øko-mode(grøn) er dejlig afdæmpet og slet ikke en man lægger mærke til. Hvilket nogle andre producenter godt kunne lære lidt af ;)

Jeg må jo nok indrømme, at det var sq lidt en satsning at købe den her skærm. Ingen tests nogen steder, ingen rigtig info at finde osv.. Så hvis dens input lag var ringere end min gamle skærm, så ville jeg returnere den. Men jeg blev positivt overrasket og jeg er nu en meget glad ejer af en fin 26" skærm :)