Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jacobsan
Hej Alle,

Jeg havde egentlig sat mig for at købe et 37" eller 42" LG SL8000 (alternativt SL8500) her til januarudsalget, men nu så jeg lige at Expert har tilbud på et Samsung LE40B755 til 6700 kr., hvilket jeg synes lyder ganske fornuftigt.

Begge skærme er 200 mhz, LG har vundet EISA pris, samt et lidt federe design (efter min smag), men har ikke DLNA (jeg har dog PS3 som jeg vil koble til). Samsung får generelt god kritik.

Hvilket skal man vælge? - jeg er meget interesseret i at høre Jeres holdninger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I denne sammenligning vil SL8000 have dårligere gengivelse af sort, men jeg synes detaljerigdommen på digitale kanaler og digitale kilder er bedre.
Hvis du kigger på SL8500, så vær i øvrigt opmærksom på det problem med betragtningsvinklerne, som vi omtaler i testen af SL9000. Jeg ved ikke om det også findes på SL8500, men jeg mistænker, at det er glaspladen der fremprovokerer problemet.

Og når du alligevel har en PS3 til at styre DLNA, så gør det jo ikke så meget, at det ikke er indbygget. Producenternes DLNA i fladskærmene er endnu langt fra det niveau, som man kan få med f.eks. PS3.
Af xcardman
Dem som har haft en Samsung LE40B755. Har været noget af en blandet fornøjelse.
Har ikke selv set den, men der er skrevet meget om den på dette forrum