Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Censur
Hey

Jeg er ny her på siden har læst en masse indlæg og har et hurtigt spørgsmål.

Hvis prisen ikke har noget at sige og man går efter jo større desto bedre princippet :) er det så stadig Pioneer lx6090H som er den bedste skærm mht. billedekvalitet eller er der kommet en plasma der kan måle sig eller måske slå Pioneers?

Jeg synes Samsung b855 er en super nice skærm men er ikke vild med der er så mange der har oplevet støjproblemer med denne model og så vidt jeg kan se er dette problem ikke helt blevet løst af Samsung og synes i øvrigt at det er lidt underligt at Samsung er de eneste der kan se fordelen i at lade stikkene gå nedaf....

Men for at komme til kernen i sagen hvad er så den bedste og største skærm på markedet? (ikke større end 60")

og hvis Pioneer er svaret er der så nogle forskelle på lx5090H og lx6090H andet end størrelsen?
Af xcardman
lx5090H og lx6090H ingen forskel

men havde købt den sidste pioneer 600M hos sparshop

http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pio ... -1210.html

har selv en 500M, så kan du ikke få bedre skærm i 2009

tror den eneste som måske kommer i 2010 er pan. Hvis de kommer til at bruge kuro tek og laver en fin opsætning.
for glem lcd/led, det næste bliver oled
Af Censur
Tusind tak for hjælpen..

Men hvorfor KRP-600M kontra lx6090H?

og ville du vente lidt for at se hvad der kommer i jan. eller vil der gå længere tid før der kommer noget der nærmer sig Pioneer tror du?
Af xcardman
En M har en pure funktion og du slipper for de 3000 kr
dog kan man får en isf kalibrering og får en nat og dag indstilling
en 5090H eller 6090H skal have en isf kalibrering for at yde optimalt.
en M model er dog en monitor model uden tuner, men bruger selv pvr.

det skal en samsung 855 skulle også have en isf kalibrering, for out of det box er den ikke meget værd.

svært og sige om pan slå pioneer. Problemet er om pan laver det samme billede. Pioneer har bare forsøgt og lave et så korrekt billede som mulig.
en pioneer og phillips foreksempel er jo som nat og dag. også efter en isf kalibrering.
Pioneer er også den eneste skærm uden dynamatisk kontrast og derfor ikke flicker som der ellers er på andre plasma skærme.
Af Censur
Ok tak for info...

Jeg vil følge dit råd og lige gyldigt om der så kommer en skærm der slår Pioneers i 2010 så gør det jo ikke 600m'eren til en dårlig skærm af den grund :)
Af xcardman
Mit bud i 2010 er at den bedste skærm måske kommer på niveau
men i prisen for en pan og i 60 tommer, bliver langt dyre
bare se en z1 i år.
Af Søren Kjær
xcardman skrev:lx5090H og lx6090H ingen forskel

men havde købt den sidste pioneer 600M hos sparshop

http://sparshop.dk/lcd-plasma-tv-37/pio ... -1210.html

har selv en 500M, så kan du ikke få bedre skærm i 2009

tror den eneste som måske kommer i 2010 er pan. Hvis de kommer til at bruge kuro tek og laver en fin opsætning.
for glem lcd/led, det næste bliver oled
Hvad kan en 500M købes for og er der flere tilbage???
Af xcardman
500M er helt udgået og kan ikke leveres. De sidste blev solgt engang i
juni Mener jeg.
har heller set nogen brugt i meget lang tid, men har heller ikke rigtig kigget nogen steder.
M modellen er heller ikke produceret i så stort et antal.