Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey.

Jeg har lige købt mig en sony bdp-s360 Blueray afspiller.
Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg får den bedste lyd ud af den når nu jeg ikke har HDMI i min forstærker.
Min forstærker (Harman Kardon avr 135) har optisk indgang, vil det være en fordel at benytte den? eller vil det være bedst bare at benytte de almindelige phono indgange.

Kunne nemlig godt tænke mig at nyde lyden i Hd kval hvis dette er muligt uden hdmi;O)
Af Lars K
Du får kun HD lydformater igennem HDMI. Alternativet er optisk eller koaksial udgang hvilket giver dig almindelig dolby digital og DTS. De røde/hvide phono udgange er ren stereo.
Af Kratz
Det er lidt ærgeligt du ikke købte en Sony BDP-760 eller lignende med multible analoge udgange i givet fald.
Så kunne du have dekodet lyden i afspilleren og kørt den over analog.
Af mikkel kærgaard
På den anden side kan man så sige at de penge jeg sparede op til 760éren kan bruges på en ny forstærker på et tidspunkt;0)
Jeg går pt og venter på mit hdmi kabel, såjeg har ikke sat den til endnu.
Syntes jeg har læst at jeg ikke kan få "almindelig surround" ved at trække lyden ud af min Blyeray, kan det passe???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få HD-surround. Du kan godt få almindeligt 5.1 ved brug af den optiske udgang.