Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket et er bedst

Panasonic V10
8
50%
Samsung B855
8
50%
Af Jacob23
Hej folkens og glædelig jul.

Hvilket et af de to følgende tv ville i vælge:
Panasonic V10
Samsung B855

Jeg går kun efter billedkvaliteten, hvilket et burde jeg vælge?

Mvh.

Jacob
Af xcardman
Jeg går kun efter billedkvaliteten, hvilket et burde jeg vælge?

Ingen af dem køb et af de sidste pioneer 5090H
Af Jacob23
Jeg ved godt at den sidste Pioneer stadig er reference tv'et. Og hverken pana eller samsung har har ramt en lige så dyb sort, men det bliver ikke pioneer. Det skal være enten Pana V10 eller Samsung B855.
Af xcardman
det er ikke kun sort

men havde nok valgt en v10 og sat den i thx.

en 855 har måske et støj problem og den er mere besværlig og sætte rigtig op.
Af Jacob23
Vil B855 være bedre efter korrekt opsætning?
Af Nick_S
ifølge Otto fra AV-Precision så ja.
Faktisk skulle Samsungen være mere korrekt end Pioneer.

Så kan man syntes hvad man vil, men det er imponerende.
Af kskruger
Det er begge super skærme, men de har begge fordele og ulember, er man kun til billedekvalitet og ligeglad med design og et helt flat design. Så ville jeg nok vælge en V10, mest på grund af dens THX inst. plus, at den ikke har de støj problemer som nogle 855 har. Dog skal man være opmærksom på, at V10 er udgået, så det ikke er alle forhandler som har den mere.
Af xcardman
Nick_S skrev:ifølge Otto fra AV-Precision så ja.

lidt sjovt når otto mener en pioneer stadig er det bedste tv på markedet.
Ja farverne er samsung nok meget tæt på en pio.
ellers ikke.
men det gør jo ikke skærmen dårlig
Af Leviathan
xcardman skrev:

ellers ikke.
Otto mener faktisk at Samsung B855 har bedre farvegengivelse end Pioneer, men alt andet er Pioneer stadig bedre!
Af Leviathan
Leviathan skrev:
xcardman skrev:

ellers ikke.
Otto mener faktisk at Samsung B855 har bedre farvegengivelse end Pioneer, men alt andet er Pioneer stadig bedre!
Mellem V10 og B855 vil jge mene at V10 er bedst uden en kalibrering og B855 bedst efter en kalibrering
Af Søren Kjær
Jeg er eogså med på en lytter her.

Støjproblemerne trækker ned på Samsungen; men vil vælger man 850 fremfor 855 kan der spares nogle 2000-3000,- kr (også i forhold til Panasonic'en)

For Panasonicen taler i mine øjne design og bedre lyd - men DLNA funktionen trækker ned.

Kunne være spændende at få flere kommentarer på banen.
Af Gabsen
Jeg har et stykke tid gået og overvejet at køve en pana 50V10, men nu er den udgået........ den kan findes stadigvæk, men skal man være bekymret over at den er udgået og er der nogen der ved hvorfor den er det? Synes da ellers den er blevet beskrevet som noget nær det perfekte tv af flere eksperter...

Er rimelig forundret over at man tager en vare af hylden blot et ½ år efter den er udkommet...

/G
Af Nick_S
Omkring de støjproblemer der er oplevet med Samsungen må jeg så lige sige at Samsung godtager det som en fejl hvis den larmer for meget.

De kan enten blive erklæret DOA igennem forhandleren og blive ombyttet eller blive repareret af Samsung Prestige Service.
Såfremt man køber en dansk model altså.
Bor du/i nær kbh og er interesseret i Samsungen, skal man være velkommen til at smide en besked, så kan man finde ud af noget igennem den Expert butik jeg arbejder i.
Så varetager jeg selvfølgelig også alt service der måtte være ved eventuelle problemer så som støjgener.

xcardman - jeg sagde bestemt ikke at Samsung var bedre end Pioneer. Jeg har selv Pio og ville stadig ikke skifte den ud. Jeg sagde blot at Otto havde sagt at den er tættere på de, af industrien, fremsatte standarder, end Pioneer 9G var det.
Jeg mener stadig at det dybere sortniveau på Pioneer skærmene giver en bedre helhed i billedoplevelsen.