Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt en panasonic 42 x10y skærm men har mulighed for her den 28 at bytte den til en sony w5500 hvis jeg ønsker dette... Vel og mærke samme pris

Jeg er rigtig glad for min panasonic, den har et flot billede og masser tilslutningsmuligheder.

Dog kan jeg se her på siden man anbefaler sony'en hvis den skal bruges til spillemaskiner, og det skal min skærm i høj grad også blu-ray på længere sigt, og blu-ray ser rigtig godt ud på min pana, men vil det være bedre at vælge en w5500 når prisen nu er det samme? kan se den har full hd sony'en, den eneste mangel min pana har
Af LunD^
FullHD betyder ikke noget i 42" medmindre du sidder ekstremt tæt på skærmen.

Jeg ville beholde Panaen, hvis du kan leve med den støjende PSU. :)
Af bullerfar
Jeg sidder vel ca. 3 meter fra tv'et, så det er måske lidt tæt ? :P
Af bullerfar
Samtidig kan jeg se der er "skygger" af specielt hvid tekst på en sort baggrund når man ser det fra siden? er alle plasma tv så'en?
Af BrianH
bullerfar skrev:Samtidig kan jeg se der er "skygger" af specielt hvid tekst på en sort baggrund når man ser det fra siden? er alle plasma tv så'en?
Alle dem jeg kender til i hvert fald. Det er reflektioner i de forskellige glaslag skærmen består af.
Af bullerfar
Såen som jeg læser det bliver sony'et bare sammenlignet med g10'ern altså x10'ern storebror, men måske man bare skulle beholde x10'ern det er et flot og fedt tv :) Så ku man overveje en g10'er på et tidspunkt