Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Requeim
Jeg har søgt i forummet og læst anmeldelser, og der er den generelle mening, at SL 8000 ikke reflekterer nær så meget som SL 8500 da den har en front i plast (hvor SL 8500 er glas)

Mit spørgsmål er så til folk som har set begge, hvor meget mere reflekterer SL 8500 egentlig?? Jeg spørger fordi jeg skal til at købe en af modellerne, og SL 8500 er både billigere og i flottere design synes jeg... Men hvis den er ligesom et spejl i forhold til den anden, så ved jeg ikke rigtigt
Af Reonekot
Jeg har selv haft kik på begge det sidste stykke tid og fulgt med i diskussionen, men jeg mindes ikke at have læst nogen konklusion fra nogen der rent faktisk har set begge. Så vidt jeg ved er der også folk der mener der er for meget refleksion på sl8000, så pt. hælder jeg mest til at forskellen er minimal. (Der var billeder af reflektionen i et udenlandsk review et eller andet sted og jeg mener det var sl8000.) De folk herinde der er vendt tilbage efter køb af sl8500 har allesammen været tilfredse med købet tror jeg.

Edit:
Så lige denne post mht. refleksion i sl8000.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 3791#83791
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Uden jeg kan bekræfte det, så mistænker jeg, at glasfronten på SL8500 giver samme problem med betragtningsvinklerne på SL9000, hvilket er beskrevet i anmeldelsen.

Prøv hvert fald lige at undersøge dette inden køb.
Af Requeim
Rasmus Larsen skrev:Uden jeg kan bekræfte det, så mistænker jeg, at glasfronten på SL8500 giver samme problem med betragtningsvinklerne på SL9000, hvilket er beskrevet i anmeldelsen.

Prøv hvert fald lige at undersøge dette inden køb.
grunden til tråden var sådan set, at jeg ikke har mulighed for at sammenligne dem

det bliver nok bare sl 8000 for at være på den sikre side så
Af B0B0
Overvejer også LG8500 men vil først lige høre om du har sammenlignet den med samsung 8050 ? Vil høre om man virkelig får så meget merefor pengene i Samsungen.