Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjælp og vejledning søges....

Jeg har bokset mig gennem mange yderst spændende indlæg her i forummet og fornemmer både entusiasme og hjælpsomhed :)

Jeg må erkende at tiden er ved at rinde ud for mit gode gamle B&O AV-9000 med indbygget VHS - SUK! Erstatningen skal gerne være en 40 tommer fladskærm og her har jeg kigget lidt på Sony KDL-40W5500 og KDL-40Z5500 - men er langtfra sikker på, om det er noget for mig ;;)

Jeg har følgende krav der skal være opfyldt:
  • Det nye fladskærms-tv må ikke støje - altså ingen ventilator eller mekanisk larm
    Det skal kunne bruges sammen med mine B&O højtalere - altså akrive højtalere
    Det må meget gerne kunne bruges med en eller anden form for trådløs teknologi til overførsel af billede og lyd
    Det skal vise et flot og naturligt billede
Mon der findes et rigtigt god bud på en løsning?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
jeg tror den eneste mulighed du har er at købe en B&O fladskærm har har selv købt en BV8-40" og den er jeg super glad for....

jeg var også selv meget i tvivl for har mit gamle beosystem 7000 som er 15 år gammelt som jeg købte for mine konfirmations/avis penge men ikke ville skille mig af med.... jeg så dog muligheden for at købe en BV8 da den er meget fint prissæt iforhold til B&O priser og samtidig taler hele systemet sammen.... og ved med mig selv jeg aldrig var blevet tilfreds med et andet mærke med hensyn til kvalitet og betjening

men undersøgte selv om det var muligt at kunne få surround med andre tv end B&O og det gør der ikke.... du kan godt få to højtallere over et tv af andet mærke men ikke muligt at få surround overhovedet....

har du anlæg ved siden af det AV9000 eller er det kun tv´et???

men sælg ikke dit AV9000 for det er virkelig et kult tv super lækkert system
Så blev beslutningen taget og mit gode gamle AV9000 er på vej ud af huset, når det rigtige bud kommer..

Jeg har været (og er) rigtig glad (B for det gode gamle B&O AV9000 som trofast tænder hver aften med at trække gardinet fra og sætte aparatet i min ynglinsposition. VHS'en har jeg ikke brugt så meget, men har da en hele stribe bånd med gode optagelser. De må så kunne ses på en anden af mine snart antikvariske VHS maskiner O_O

Anyway - tak for input - nu glæder jeg jeg mig til fagre nye verden med flad-skærm på væggen og god lyd fra mine aktive højtalere.
Af klubvin
Jamen du har ret - jeg ved ikkeom man bliver forvent eller hvad der sker :)

Det endte med et 8-40 som helt lever op til alle forventninger, lækkert billede og flot lyd (specielt når det kobles sammen med mine aktive højtalere) - jeg har jo også set lidt på anmeldelsen her på Flatpanels før jeg kastede mig ud i købet.

Efter et par dage foran skærmen kan jeg uden at blinke anbefale den til andre - superlækkert produkt!

Nu sagde du jo at jeg ikke måtte skille mig af mit mit klenodie - AV9000'eren - meeeen, den fylder altså for meget og jeg bliver nødt til at slippe den. Kender du nogen eller er du selv interesseret, så sig endelig til, så finder vi på noget fornuftigt 8)
Af Tucker
Mit b&o er begyndt at larme og har ikke pengene til en fladskærm, så jeg kunne godt være interesseret.
Hvad skal du have for det?

Hilsen
Kjartan
Brugeravatar
Af rhino (DK)
det lyder sku fornuftigt.... jeg havde det på samme måde som dig var lidt i tvivl om at kaste så mange penge efter B&O men som altid infrier de forventningerne.... samtidig har jeg fået koblet mine højtallere og mit anlæg til tv´et... det er altså bare klasse når det hele snakker sammen

tillykke med dit nye Bv8-40