Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CFRibe
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en tråd, hvor dette emne specifikt har været behandlet, så...

Vores gamle TV ser langt om længe ud til at være helt dødt, så nu er det tid til indkøb af det først LCD TV. Valget er faldet på LG SL8000 da designet er en vigtig parameter (er bestemt lidt under tøflen) og samtidigt er de anmeldelser jeg har læst (bl.a. her på siden) generelt positive.

Mit spørgsmål går dog på størrelsen - 37" eller 42"? Jeg havde egentlig besluttet mig for 37", men er blevet i tvivl - bl.a. pga. af kommentaren "alt under 42" hører hjemme i soveværelset", som jeg så på denne side. Samtidigt er det ikke forskellen i pris der skal være afgørende, men udelukkende, hvilken størrelse jeg/vi vil blive gladest for i længden. Regner bestemt ikke med at skulle investere i nyt de næste 3-4 år. Afstanden fra TV'ets mulige placering til sofaen er 2-2,2m.

Får jeg/vi mere glæde af 42" eller er det bare "lir"?

pft.
CFRibe skrev:Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en tråd, hvor dette emne specifikt har været behandlet, så...

Vores gamle TV ser langt om længe ud til at være helt dødt, så nu er det tid til indkøb af det først LCD TV. Valget er faldet på LG SL8000 da designet er en vigtig parameter (er bestemt lidt under tøflen) og samtidigt er de anmeldelser jeg har læst (bl.a. her på siden) generelt positive.

Mit spørgsmål går dog på størrelsen - 37" eller 42"? Jeg havde egentlig besluttet mig for 37", men er blevet i tvivl - bl.a. pga. af kommentaren "alt under 42" hører hjemme i soveværelset", som jeg så på denne side. Samtidigt er det ikke forskellen i pris der skal være afgørende, men udelukkende, hvilken størrelse jeg/vi vil blive gladest for i længden. Regner bestemt ikke med at skulle investere i nyt de næste 3-4 år. Afstanden fra TV'ets mulige placering til sofaen er 2-2,2m.

Får jeg/vi mere glæde af 42" eller er det bare "lir"?

pft.
Mine forældre har netop købt Samsung 40B8050 (40"). De er meget tilfredse med det! (de sidder over 2,5 meter fra det). Jeg er selv på udkig efter et nyt og efter at ha' været på besøg til en omgang kaffe og kage.. og blu-ray film, er jeg overbevist om at mit valg vil blive et tv over de 40".

Da jeg købte mit 32" i sin tid, synes jeg det var stort.. nu er det meget lille, og i mine øjne bliver 40" også lille med tiden.

Håber det var til nogen hjælp ;)
Af madass32
Jeg sider 2.5 fra mit 42" og jeg vil mene det er grænsen for hvad der teknisk kan lade sig når man ser SD TV når jeg læner mig frem begynder jeg at kunne se støj og artefacts (små firkanter). har yousee digital.
Har en kammi der "kun" købte 37" han sider 3 m han er ikke helt tilfreds :) så den er lidt på grænsen.

ekstra info: overvej måske SL8500 den eneste forskel er at den har en glasplade front. var i Elgiganten og se SL8000 der har plastikfront. Synes at de refleksioner man kunne se i pladen blev afbøjet og krum. Der ville jeg da helst leve med "ren refleksion". måske er det kun synligt i butik.
Af CFRibe
Tak for input. Har siden været ude og se de to størrelser "live" og det er unægteligt nogle lidt overvældende størrelser... Tror sikkert det ender med 37" da vist passer bedre i forhold til afstanden og det rent placeringsmæssige i stuen.

I forhold til SL8000 vs. SL8500. Så har jeg ikke været i stand til at finde LG 37SL8500 nogen steder og når jeg kigger på LG's egen hjemmeside, står der om 37SL8000: "Fronten udgøres af ét stykke glas, hvilket desuden skjuler de allerede super tynde kanter...".

Unægteligt lidt forvirrende - måske 42SL8000 er med plastisk mens 37SL8000 er med glas. Måske nogen der kan bekræfte det. Regner med at tage i Elgiganten søndag for at se på det - kommer dog til at købe det ved Getmore, da det der koster 7.062 inkl. levering. Skal dog have bekræftet at det er med glasfront.

Glædelig jul
Af Remmerboy
sl8000 uanset skærmstørrelse er med plastik, mens sl8500 uanset størrelse er med glas. glas har størrere refleksion.
getmore er parralelimporteret (derfor er det billigt og de er ikke de eneste) og mener at dvb-c tunere kun er med mpeg2 (jeg mindes at der står et eller andet sted her i forumet om det).
det ville være synd at købe den fra getmore. når yousee har digital spejl.
desuden er getmore et sted man skal holde fra. du kan prøve at google getmore og se om der er noget forstyrrende resultateter (f.eks at getmore har snydt med moms osv og nok er derfor de kan sælge deres varer så billigt)
Af Reonekot
Vil også lige tilslutte mig Remmerboys bemærkninger omkring Getmore. Lad være med at købe noget til over 500 kr. ved dem. Deres reklamation og reperations tider er under al kritik. (Ud over at det er parallel modeller, hvilket tit ikke betyder noget, men lige i dette tilfælde er ret vigtigt pga. det kun har DVB-C MPEG2 tuner.)
Af Requeim
Remmerboy skrev:mener at dvb-c tunere kun er med mpeg2
nej, der er mpeg4 i alle modeller, uanset om de er importerede eller ej
Af sharders
Overvej proshop.dk. De har 37SL8000 til 7818,- og 42SL8500 til 7560,-.

Jeg har købt hos dem utallige gange og er ALDRIG blevet skuffet, hverken med leveringstid eller reklamationsmuligheder.