Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mine forældres gode venner har for nyligt bestilt et nyt B&O BV10-40 til deres stue, og de har i den forbindelse fået tilbudt at få 18.000 kr. i indbytning for deres gamle BV7-32 TV, som i sin tid vist kostede 70.000 kr.

Så vidt jeg kan se, så er dette TV kun udstyret med 1 DVI-port, hvilket hurtigt vil blive brugt til en DVB-C tuner... Så hvis man ville have en harddisk-optager også, så mangler man inputs...

Nu havde jeg umiddelbart forestillet mig, at mine forældre skulle erstatte deres gamle 28" CRT-TV med et 37" eller evt. 40" TV. Men er dette 32" B&O TV noget værd den dag i dag, eller er det for forældet?
Er det 18.000 kr. værd?

Mvh. Martin

PS. Det kan i øvrigt være, at TV'et uanset dets billede og teknologi er for småt til mine forældres stue. De har en siddeafstand på 3.5-5 m.
Af xcardman
du kan få 1800 kr for det :(( .

nej det er absolut ikke det værd. så hvis de kan få 18.000 kr for det, så skal de bare aflevere det.

der er sket meget med lcd skærme i løbet af et par år.
også selv om der står b&o på det

husk det er også først nu B&O er kommet med nogle gode lcd/led skærme.

deres gamle crt skærme var rigtig gode.

sidder selv 3 meter væk fra en pioneer 50 tommer skærm. Det gør de fleste som har en 50 tommer.
så en 40 tommer skal de have
Af mhca
Ok. Det var også min tanke.

Men hov. Glemte vist lige at nævne, at det er modellen med indbygget DVD.
Det står på den motoriserede fod og har den vandrette højttaler under TV'et, så det er ikke kun selve TV'et.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af rhino (DK)
det er helt sikkert 18000 værd og med lidt held kan de måske selv sælge det til lidt mere.... kig på DBA hvad priserne ligger på.... men udviklingen går bare sindsygt hurtigt så det med udgangene er selvfølgelig et minus....

men mener helt sikkert det er værd at købe.... men hvis behøvet er en stor skærm er det ikke det rigtige vælg
Af mhca
Ok. Jeg tænkte nu ikke så meget på, om det kan svare sig for mine forældres venner at sælge det selv privat.
Jeg tænkte mere på, om det er et interessant TV for de penge...

På DBA ser det ud til, at flere tilsvarende er til salg for 25.000 kr. Så det er ikke ekstremt meget dyrere på DBA.
http://www.dba.dk/bo-beovision-7-32-32-lcd/id-63314844/

Jeg tror desværre at TV'et bliver for småt til mine forældres stue på den kiggeafstand. Det er grunden til, at deres venner skifter det ud.
Men det er sq et fedt TV og kanon lyd. Men også dumt at købe noget forældet pga. det, som i øvrigt vil være upraktisk uden DVB-C tuner osv., som er det de gerne vil opgradere til nu.
Af calletv
Man kan også se på det op denne måde:

For 18.000 kan du få næsten hvilken som helst topmoderne topmodel af andre mærker - også med rimeligt godt design.

Eller du kan få en forældet skærm, med dårligere billedkvalitet, manglende tilslutninger, manglende digitale tunere og et alt for lille billede...for 18.000! (ikke småpenge for et TV). Eneste plus er et bedre design.

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge....
Af lennon
Har ikke styr på DBA priser. Men man skal eddermaneme være ULTRA B&O fan for at ville smide 18k efter et brugt 32" LCD :s :s med eller uden indbygget DVD !
Af mhca
calletv skrev:.... Eneste plus er et bedre design.
....
Arh vil nu mene det største plus er den tilhørende højttaler, som styres direkte af fjernsynet.

Men ja, du understreger det vist fint ellers :-)

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af rhino (DK)
hvis tuneren mangler i tv´et kan der fås B&O kompatible tunere som kan gemmes væk og kan styres via B&O fjernbetjeningen.... samtidig med et det jo stadig nok et bedre billede end gennemsnittet.... og lydkvaliten er fremragende med surround modul

men stadig for lille skærm

og ja jeg er B&O fan så taler jo nok lidt for det TV hehe :p
Af lennon
rhino (DK) skrev:hvis tuneren mangler i tv´et kan der fås B&O kompatible tunere som kan gemmes væk og kan styres via B&O fjernbetjeningen.... samtidig med et det jo stadig nok et bedre billede end gennemsnittet.... og lydkvaliten er fremragende med surround modul

men stadig for lille skærm

og ja jeg er B&O fan så taler jo nok lidt for det TV hehe :p
Du får jo ca dobbelt så god billedkvalitet til en trediedel af prisen ;;) . Godt nok i 42" , - men altså ikke lige et B&O
Af madass32
det skal vel sammenlignes med et alternativ.
1-2 årig gammel 32" LCD topmodel eks. 32W4000 hvad vil det koste brugt i dag 2-3000 kr. så er der 15000 kr og købe brugt lyd og DVD for. ;;)

her tages der selvfølgelig ikke højde for design og beolink.
mhca skrev:Hej

Mine forældres gode venner har for nyligt bestilt et nyt B&O BV10-40 til deres stue, og de har i den forbindelse fået tilbudt at få 18.000 kr. i indbytning for deres gamle BV7-32 TV, som i sin tid vist kostede 70.000 kr.

Så vidt jeg kan se, så er dette TV kun udstyret med 1 DVI-port, hvilket hurtigt vil blive brugt til en DVB-C tuner... Så hvis man ville have en harddisk-optager også, så mangler man inputs...

Nu havde jeg umiddelbart forestillet mig, at mine forældre skulle erstatte deres gamle 28" CRT-TV med et 37" eller evt. 40" TV. Men er dette 32" B&O TV noget værd den dag i dag, eller er det for forældet?
Er det 18.000 kr. værd?

Mvh. Martin

PS. Det kan i øvrigt være, at TV'et uanset dets billede og teknologi er for småt til mine forældres stue. De har en siddeafstand på 3.5-5 m.
Nu skriver du ikke hvilken version det er. Men du får en ganske god løsning i BeoVision 7-32, billedkvaliteten fejler intet, og kan udkonkurrere rigtig meget af det som sælges, som godt idag. Læg mærke til at de gode panelers kostpris ikke har fulgt med udviklingen, så det nogle producenter har gjort for at gøre deres produkter billigere, er at benytte ældre paneltyper som TN paneler, hvilket er en af de første teknologier på LCD. Disse kan fungere udemærket, men har en ringe betragtningsvinkel, og jeg mener virkelig ringe. Men panelet er billigt i indkøb, og på den måde kan du fylde produktet med andre features, for at få det til at være up to date.
Med BeoVision 7-32 får du en rigtig god allround løsning med indbygget god DVD-afspiller. Og ja der er kun et DVI stik, her kan du udvide med en Gefen DVI til HDMI splitter, og få 4 HDMI stik, via denne ene indgang, denne boks kan styres med Beo4/5, så du stadig har en fjernbetjening. Men spørgsmålet er om TV'et er HD-Ready, fordi det er væsenligt, for hvad du kan bruge DVI stikket til. Er TV'et ikke HD-Ready kan du ikke benytte dette DVI stik.
BeoBrian skrev:

Er det 18.000 kr. værd?

Mvh. Martin

Nu skriver du ikke hvilken version det er. Men du får en ganske god løsning i BeoVision 7-32, billedkvaliteten fejler intet, og kan udkonkurrere rigtig meget af det som sælges, som godt idag. Læg mærke til at de gode panelers kostpris ikke har fulgt med udviklingen, så det nogle producenter har gjort for at gøre deres produkter billigere, er at benytte ældre paneltyper som TN paneler, hvilket er en af de første teknologier på LCD. Disse kan fungere udemærket, men har en ringe betragtningsvinkel, og jeg mener virkelig ringe. Men panelet er billigt i indkøb, og på den måde kan du fylde produktet med andre features, for at få det til at være up to date.
Med BeoVision 7-32 får du en rigtig god allround løsning med indbygget god DVD-afspiller. Og ja der er kun et DVI stik, her kan du udvide med en Gefen DVI til HDMI splitter, og få 4 HDMI stik, via denne ene indgang, denne boks kan styres med Beo4/5, så du stadig har en fjernbetjening. Men spørgsmålet er om TV'et er HD-Ready, fordi det er væsenligt, for hvad du kan bruge DVI stikket til. Er TV'et ikke HD-Ready kan du ikke benytte dette DVI stik.
Tjahh - hvad man efterhånden ikke får for 18.000kr . . .? ! ;;) ;;)
lennon skrev:
BeoBrian skrev:

Er det 18.000 kr. værd?

Mvh. Martin

Tjahh - hvad man efterhånden ikke får for 18.000kr . . .? ! ;;) ;;)
Jeg har selvfølgelig glemt at nævne du også har indbygget digitalt surround modul. Det vil sige med yderligere 4 højttalere fra B&O koblet på, har du fuld surround sound, og alt efter valg af højttaler, kanen subwoofer være unødvendig, fordi i nogle af vores højttalere er der indbygget sub.