Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg læste artiklerne omkring 3D i de danske biografer og har to spørgsmål:

Er det kun Cinemaxx der kører med 4k opløsning under 3D visning?

Det må da ha været et stort problem for Cinemaxx at implementere 3D løsningen til deres buet lærred?

Jeg så Avatar 3D i Cinemaxx forleden, det ser rigtig godt ud må man sige :) Tager ind og ser den igen, det er hel sikkert.

Tak for hjælpen.
Af Kratz
Jeg har overvejet det samme. Der har været meget fokus på 3D implementeringen i Cinemaxx, men ikke rigtigt noget fra de andre biografer.
Jeg var ved at overveje Avatar i Imperial, som efter sigende også kører den i 3D, men valgte Cinemaxx i stedet, da jeg ikke var sikker på de andre biografer gør det lige så godt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CinemaxX kan køre 4K når der vises digital 2D, men i 3D vises der i 2K opløsning. CinemaxX bruger RealD 3D systemet mens Nordisk Film benytter Master Image 3D systemet.
Der er ret mange ligheder, og brillerne fungerer også efter samme princip (om end der er byttet om på højre og venstre øje) Jeg skal ind og se Avatar i både CinemaxX sale og Imperials sal, så det bliver forhåbentligt interessant.
Af Mr_Mo
Rasmus Larsen skrev:CinemaxX kan køre 4K når der vises digital 2D, men i 3D vises der i 2K opløsning. CinemaxX bruger RealD 3D systemet mens Nordisk Film benytter Master Image 3D systemet.
Der er ret mange ligheder, og brillerne fungerer også efter samme princip (om end der er byttet om på højre og venstre øje) Jeg skal ind og se Avatar i både CinemaxX sale og Imperials sal, så det bliver forhåbentligt interessant.
Du må lige skrive hvordan du oplever forskellene så :-)

Er det så kun Cinemaxx der kan køre 4K i 2D eller kan de andre biografer gøre det samme?
Af Quickmcj
Forvirringen er total hehe :)

Såvidt jeg har fundet ud af (via biografmuseet.dk) sidder der en 4K i Sal 5 og kun en 2k projektor i Sal 1. Altså at Sony 4K projektoren kun står i Sal 5.

Jeg ved så ikke om de alligevel kun kører 2k i Sal 5 når de viser 3D og hvad begrundelsen for dette er?
Af Kratz
Er det virkelig rigtigt? Hvor stenet!
Havde da klart forventet der sad en 4K projektor i sal 1.

Nu er nyheden om Imperial så kommet op, og uden jeg ellers skal kunne udtale mig om billedkvaliteten på denne projektor kontra dem de benytter i Cinemaxx synes jeg godt nok det er en ulempe den kører med interlaced billede (eller sådan forstod jeg det i hvert fald). Man ved fra tidligere, at disse forskudte billeder for hvert øje er meget anstrengende at se på, og mange får ondt i hovedet af det.

Og så til Rasmus, mener du ikke at 3D vises i 2K opløsning 'for hvert øje' 8)