Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg er ny i forummet og håber i kan hjælpe mig med et lille problem. For lidt over et år siden købte jeg denne dejlige philips 42pfl9632D skærm som jeg har været meget tilfreds med indtil videre. Men jeg er sgu i tvivl om om der er en MPEG4 dekoder i apparatet. Jeg syntes ikke der står noget i manualen. Jeg har heller ikke kunnet finde noget online omkring det. Heller ikke engang om der skulle være MPEG2 dekoder i (hvilket der er da det nye signal går rent ind). Er der nogen der har en ide om det. Og hvad pokker jeg lige gør hvis der ikke er? Jeg blev ikke informeret om noget omkring det da jeg købte det i sin tid.

Mvh.

Lars
Digital_Plasma skrev:Hej med jer,

Jeg er ny i forummet og håber i kan hjælpe mig med et lille problem. For lidt over et år siden købte jeg denne dejlige philips 42pfl9632D skærm som jeg har været meget tilfreds med indtil videre. Men jeg er sgu i tvivl om om der er en MPEG4 dekoder i apparatet. Jeg syntes ikke der står noget i manualen. Jeg har heller ikke kunnet finde noget online omkring det. Heller ikke engang om der skulle være MPEG2 dekoder i (hvilket der er da det nye signal går rent ind). Er der nogen der har en ide om det. Og hvad pokker jeg lige gør hvis der ikke er? Jeg blev ikke informeret om noget omkring det da jeg købte det i sin tid.

Mvh.

Lars
Nej, der er ikke MPEG-4 dekoder i Tv'et, men dog DVB-T med MPEG2. Hvordan modtager du iøvrigt dit signal?

For at se de nye kanaler, såsom DR HD, DR K og Ramasjang, kræver det MPEG4. Muligheden er at købe et nyt tv, eller en ekstern boks, værre er det nu ikke.
Af Digital_Plasma
Tak for den hurtige respons cannavaro. Ja så bliver boxen nok den billigeste løsning. Fjernsynet kostede immervæk 15.000.- for ca 1½ år siden. :p Så det bliver ikke skiftet lige forløbig.

Mvh.

Lars
Af Digital_Plasma
Altid godt med noget info. Tak for det MVP_. Vil lige undersøge sagen nærmere. Håber i alle får en god jul med nogle gode skærme "under" træet. ;)

Mvh.

Lars