Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af calletv
Hej,

Efter et par måneders research skal jeg nu til at købe ny fladskærm til stuen. Jeg har været forbi de fleste mærker (LG, Samsung, Panasonic, Sony, Philips m.fl.) og mange er fravalgt af forskellige årsager. Jeg har nu snævret feltet ned til kun to modeller:
Sony Z5500 og Philips 9664.

Hvilket et er bedst?
Af lennon
calletv skrev:Hej,

Efter et par måneders research skal jeg nu til at købe ny fladskærm til stuen. Jeg har været forbi de fleste mærker (LG, Samsung, Panasonic, Sony, Philips m.fl.) og mange er fravalgt af forskellige årsager. Jeg har nu snævret feltet ned til kun to modeller:

Hvilket et er bedst?
Bedst til hvad ? Du har feks fravalgt Panasonic,som har det bedste billede af de nævnte, - så lidt svært at vide hvad du vægter højest . .
Af xcardman
Lidt typisk

vælg to modeller hvilken er bedst.
de to skærme viser et meget forskelligt billede. Ja jeg vil faktisk sige som nat og dag. med hver deres fordele og ulemper

du må bare skrive hvorfor netop de to og hvilken behov du har.

ingen her kan vælge nogen af dem, hvis du ikke skriver dine behov
Af calletv
lennon skrev:
calletv skrev:Hej,

Hvilket et er bedst?
Bedst til hvad ? Du har feks fravalgt Panasonic,som har det bedste billede af de nævnte, - så lidt svært at vide hvad du vægter højest . .
Jeg spørger hvilket billede der er bedst af de 2. Panasonic er fravalgt, da jeg simpelthen ikke kan have så grimt design stående i min stue (er vant til B&O, som jeg dog ikke længere vil betale prisen for). Andre er fravalgt af andre grunde. Så summa summarum: Jeg har indsnævret mig til de 2 TV, da kompromisset mellem design, pris, kvalitet osv. tiltaler mig mest. Så nu er der kun ét parameter tilbage som jeg vil vælge udfra: billedkvalitet!
Af calletv
xcardman skrev:Lidt typisk

vælg to modeller hvilken er bedst.
de to skærme viser et meget forskelligt billede. Ja jeg vil faktisk sige som nat og dag. med hver deres fordele og ulemper

du må bare skrive hvorfor netop de to og hvilken behov du har.

ingen her kan vælge nogen af dem, hvis du ikke skriver dine behov
Tak for dit svar, det lyder logisk. Jeg bruger hovedsageligt TV til at se "normalt" fjernsyn, især nyheder og sport men også film og serier. Jeg har i dag analogt signal fra fællesantenne til mit MX7000, men vil skifte til TDC Home Trio når det nye TV er i hus. Det SKAL være Home Trio, da skattefar her betaler det meste. Der bliver kun set et par DVD-film om måneden og der bliver spillet en smule PS2 og Wii. Tror disse maskiner ryger ned på børneværelserne og udskiftes med PS3 i stuen, så der også er blue-ray. TV skal tilsluttes Denon receiver/forstærker så der kommer ordentlig lyd på (satellitter/subwoofer.) samt en MiniMac PC til billeder, og som også tilsluttes Denon så iTunes kan styres via iPhone og iPod Touch. Det hele bliver tilføjet IR-dimser og en universal-fjernbetjening.
Af farbruun
Jeg har svært ved at være MEGET konkret.

Men...

Da jeg for 2 mdr. siden købte (efter at have studeret markedet i 1 år) var disse 2 skærme også med i opløbet.

Jeg forventede en del af Philips skærmen, men blev ret skuffet da jeg så den live. Tænkte, at det nok bare var elendige indstillinger i den pågældende butik. Men efter at have set den flere steder var jeg stadig skuffet. Billedet var meget grynet på trods af, at tv'et modtog DVD signal.

Jeg endte faktisk med at købe Sony Z5500 - og den er jeg i store træk meget tilfreds med.

At købe TV idag er et kompromis game - det gælder OGSÅ med Panasonic skærme.

Mit umiddelbare råd: Sony Z5500

Men - sammenlign de 2 anmeldelser når Philips kommer op. Sony er jo allerede på sitet - og er også endt i deres "købsanbefalinger" efter det er faldet lidt i pris.
Af cami
/ot
Rasmus Larsen skrev:Der er en anmeldelse på vej af 9664H - blot til orientering :)
Hej Rasmus

Nogen ide om hvornår den kommer? :)

Har godt nok bestilt min allerede, men den kan først leveres i januar, så noget spændende læsning kan jo gøre at jeg kan vente endnu mindre! :(

Glæder mig til at læse den, 9704 fik jo ikke en overvældende god medfart, håber at denne model måske er mere afstemt mht. prisen/hvad du får!