Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min situation er den at jeg hos en forhandler har et tilgodebevis på et nyt TV.

Derfor ville jeg meget gerne have en Panasonic 50V10, men denne kan åbenbart ikke skaffes længere, hvorfor jeg har kigget på alternativer. Umiddelbart blev jeg meget fristet af Samsung B855, men efter at have læst bl.a. her på forum, at tv'et har en "fejl" omkring støj, ja så er jeg squ blevet lidt skræmt.

Så med mindre fejlen hos Samsung er løst, så er jeg ude og kigge på alternativer, men aner ikke om der findes andre tv på niveau med de 2 ovenstående og derfor har jeg desperat brug for hjælp.

TV'et skal være min 50" i prisklassen 20K og skal kunne skaffes fra en producent, da jeg som sagt er bundet hos én forhandler. Så udgåede modeller kan desværre ikke komme i betragtning.

Ser frem til at høre jeres input
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Et alternativ kan være LG 50PS8000. Den er ikke billedmæssigt helt på højde med de to andre, men til gengæld er den billigere, og har således et ret godt pris/kvalitets forhold for en 50 tommer skærm.

Lillebroderen til B855 hedder B655. Den er stort set billedmæssigt på højde med B855, men dog tykkere i profilen. Jeg ved ikke om B655 lider under samme støjproblemer. Den B655 jeg havde stående i en årgang havde ikke problemer.
Af jbplum
Det lader til, at de støjgener som har været ved B855 kun har været til stede på den danske model, hvorimod der ikke umiddelbart har været rapporteret om problemer på den europæiske model (B850) på dette site.

Jeg har lige bestilt en B850'er og melder gerne tilbage, når jeg har modtaget fjernsynet, om der er støjgener ved det. I så fald har jeg lavet en aftale med forhandleren om, at jeg kan returnere det uden omkostninger for mig, så jeg skulle helst undgå alt for mange problemer, selvom det skulle vise dig, det støjer.

jbplum
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej

Jeg fik min 855 i weekenden, jeg har ingen støj overhovedet. Kan kun høre det meget svagt hvis jeg ligger øret helt til, og ellers jager resten af famillien ud af huset.
Må sige at jeg er total glad for tv´t, og så har det jo også en hvis WOW effekt. Mit eneste kritik punkt af skærmen er lyden, for det flotte billed fortjener ikke den dårlige lyd.
Men jeg kan på det varmeste anbefale tv´t
Af SLL
CrazyA skrev:Hej

Jeg fik min 855 i weekenden, jeg har ingen støj overhovedet. Kan kun høre det meget svagt hvis jeg ligger øret helt til, og ellers jager resten af famillien ud af huset.
Må sige at jeg er total glad for tv´t, og så har det jo også en hvis WOW effekt. Mit eneste kritik punkt af skærmen er lyden, for det flotte billed fortjener ikke den dårlige lyd.
Hvordan vil du sige SD billedet står i forhold til B755 billedet?

SLL
Af Qato

Billedet på 855 er jeg bestemt overbevist om står lige så godt som en V10.

Men jeg synes umiddelbart det er for stor en tilfældighed at satse på, når man ikke har nogen garanti for om det larmer eller om det overhovedet kan afhjælpes.. :(
Brugeravatar
Af CrazyA
SLL skrev:

Hvordan vil du sige SD billedet står i forhold til B755 billedet?

SLL
Jeg syntes det står kanon. Meget mere naturligt, og uden dårlige synsvinkler, slør, bleeding og andre irreterende elementer. Er mega glad for at jeg skiftede mit LE40B755 :-)
Jeg mener ikke at 755 når 855 til sokkeholderne, ved godt at der er tale om 2 forskellige teknologier. Men jeg har ihvertfald konstateret, at jeg er og bliver plasma mand.
Håber du også snart finder lige det du søger. Ved jo at du ikke er helt tilfreds med din 755 ;)