Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej..Jeg har en Denon 2310 Surroundreciever med valgfri opskallering af videokilder. Jeg har tilsluttet en ældre Philpis DVD via componentindgangen på Denon og opskalleret den til 1080P....kan også gøre det i 24Hz men i begge tilfælde har jeg ukonstant billed"flimmer"/korte udfald på billedet. Det forsvinder hvis jeg sætter Denon om til 1080I. Er det så Panasonic G10 eller Denon der har et problem og hvad er det?
Jeg har flere steder på denne site set at det tales meget om firmware og problemer med flimmer på netop G10, men jeg syntes det lyder mere som om at det flimmer der tales om er meget individuelt fra peson til person om det genere eller ej. JEG er ikke i tvivl når billedet hakker, det er tydeligt for en hver men hænger det sammen med forkert software i panasonic? Og hvad skal softwareversionen hedde for at være af nyeste "aftapning"? Jeg går ud fra at det er den man kan se under menuen der angiver firmware version....min hedder 1209-10000
Af hdmi
Du skal bruge den software version der hedder 1213.....der er også en der hedder 1215 men er ikke klar over funktionen på den....men 1213 er korrekt afvikling af 24p.
Af Fuksen
Hej HDMI....(og andre).
Dvs du mener at mit problem ligger i Panaèn? Grunden til jeg siger det er at der jo ikke er tale om "flimmer" men direkte multikorte billedudfald og kortvarig (meget kort!! ) grå skærm men kun ved 1080p.!
Hvis du / i stadig mener det er softwaren der er problemet ,hvordan får men så en ny og korrekt version og skal tvét til rep? Det er købt i en dansk panasonic butik.
Af xcardman
først opdatere til version 1213
ud over 24P, er der vist også nogle forbedringer af dens hdmi indgange
samt andre også havde nogle udfald, før den nye opdatering.
24P skal du ikke bruge til dvd, kun til blu-ray.
Af Fuksen
Lyder som om i mener at jeg vil få løst mit problem hvis jeg opdatere til nyeste version....det må jo så være det jeg skal starte med.
Nu mangler jeg bare og finde ud af hvordan....tror jeg vil ringe i forretningen og spørge om de kan hjælpe.
Ind til videre tak til dem der har hjulpet mig.
Af Fuksen
Hej.....
Jeg har nu opdateret min software ved hjælp af et kort som jeg lånte ved forhandleren og det løste MIT problem. men- men- men -da jeg spurgte om der var en nyere version end 1213 sagde han "nej". Jeg har læst herinde at der er nogen der taler om en version 1215.
Til gengæld fostår jeg ikke at den skulle virke på et G 10 . Jeg har kikket i en lidt ældre X 10 og der er version 1215 i men det er jo absolut ikke det samme fjernsyn ( kun HD.ready). Nogen kommentare???
Af AngryJazz
Jeg købte mit 42G10E idag og på det ligger der 1215 software, så det findes :p