Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lahnet
Nu er jeg nød til at bede om lidt hjælp.

Jeg står for at skulle investere i en ny skærm. Har bestemt mig for en 20" wide. Jeg bruger nok skærmen som gennemsnittet måske en overvægt på spilsiden.

Efter at have læst om rigtig mange skærme er jeg endt op med disse to:

Viewsonic VX2025wm
Acer AL2051Ws

Acer har Crystalbrite - har Viewsonic nogle form for overfladebehandling?
Nogle som har erfaringer gode som mindre gode?
Andre skærme som skal overvejes?
Andre synspunkter med relevans?

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Velkommen til.

Der er en del tråde om 20 tommer widescreen skærme herinde efterhånden, så du kan nok snuppe lidt gode råd og få noget inspiration der.

Umiddelbart så synes jeg synes jeg det virker som to gode bud i prasklassen. Jeg har desværre ikke så meget erfaring med Acer skærmen, men ViewSonic skærmen leverer en fin ydelse og jeg har netop anbefalet den til to bekendte, som også er begejstret for den.
Den eneste hage der som sådan er ved den, er, at du kan være uheldig, at baggrundsbelysningen ikker er helt homogen. Det vil jeg dog gætte på også gælder for Acer skærmen.

ViewSonic har ingen overfladebehandling.

Andre bud - selvom de ligger lidt over denne prisramme - kan være f.eks. NECs 20WGX2 eller Samsungs 215TW, som begge er anmeldt her: http://www.flatpanels.dk/tests.php :)
Af Lahnet
Tak skal du have.

Jeg hælder også mest til Viewsonic. men jeg kunne godt tænke mig at få lidt respons for ejere af de to skærme.
Især syntes jeg at det er svært at finde nogle test af Acer.

Nogle som ved noget om LGs nye L204WT, hvad er der forbedret i forhold til L203, hvornår kommer den og hvad kommer den til at koste?

Hvis der er en som har et tip til en forretning hvor udvalget af skærme er stort i Storkbh. hører jeg gerne om det.