Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af One
Hej,

Jeg står og mangler en TFT mere, jeg har en Samsung 913n lige for tiden, men jeg mangler virkelig en 20" 1600*1200 skærm, da jeg er aktiv med en del grafik, derudover er jeg stadig et lille barn, på de 18 - som meget gerne vil have et FPS spil eller 2 med vennerne.

Har været ved at kigge rundt på nettet efter en 1600*1200, men syns det har været meget svært at forstå om hvad der er bedste til "begge" dele - det størreste "problem" bliver nok at jeg ikke har mere ind ca. 3500 til en TFT, og har ikke lyst til at give ret meget mere, trods det måske er nødvendigt?

Vil lige høre til om hva i andre brugere har haft af erfaringer, eller har opfattelsen af at være en god skærm, gerne med afslappende farver og skarpt billede...

På forhånd tak .
Af SLL
Selv syntes jeg, at LG's L2000CF faktisk er en udemærket 20" skærm. Og den er næsten lige faldet fra 4000 - 3500 kr. Der indeholder et S-IPS panel, som er bedre (farve mæssigt, synsvinkel) - end de typiske TN paneler. Derudover er den rimelig til spil m.m.

Desværre har jeg haft to L2000CF skærme, hvor begge er blevet byttet. Første skærm jeg fik havde et par pixelfejl, den næste virkede ikke da jeg fik den. Sikkert bare fordi jeg har været uheldig med mine køb, øv.

Selvom jeg har været uheldig, så kunne jeg stadig godt finde på, at købe den igen. Der ikke er meget i 1600 x 1200 m. S-IPS panel, 8 ms. respons, som er lige så godt.

Jeg havde også kikket lidt på DELL's 2007 1600 x 1200 model. Men jeg syntes ikke folk har været hold vilde over deres DELL køb. Så jeg står nok af på DELL.

Jeg tjekkede lige DELL's priser, og de er sky high lige for tiden, hvis man ser bort fra deres 24" model. Faktisk har de sat deres eneste 1600 x 1200 20" skærm (2007FP) op til 5500 kr., hvilke er alt for meget. Den kostede for 3-4 md. siden 3500 kr. Så jo, DELL's priser fiser op og ned :-)

Mvh. SLL
Af One
Lyder som om det er en skærm jeg vil prøve at se på, lyder lækkert mere de mere klare farver, da jeg gerne vil have folk også ser noget afslappende grafik på CRT skærme osv. O_O

Hvis der er andre der har foreslag, så jeg åben for comments osv (:
Af Berre
Du skriver at du er "aktiv med en del grafik", vil det sige at du selv laver grafisk arbejde/ billede redigering? Hvis det er tilfældet, er dette nok ikke en skærm for dig.

Jeg ejer selv en LG 2000c, og har været meget glad for den. Den har dog et problem med banding (der er spring i farverne når man ser gradienter), hvilket gør den uegnet til grafisk arbejde.

Til 3500, er det dog ikke sikkert at, du kan finde en bedre skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg arbejder pt. på en anmeldelse af Dell 2007FP og indtil nu, er det absolut en ganske glimrende skærm. Prisen er måske lidt høj i øjeblikket, men den har været helt nede på 3500 kr. inkl. fragt, hvilket gør den til det bedste køb i sin prisklasse imo.

Farverne er out-of-the-box så tæt på 6500K og gamma 2.2 at det næsten ikke er nødvendigt at røre ved indstillingerne overhovedet, der er ingen backlight bleed af nævneværdig grad og gradienter mv. er ganske fortrinlige. Jeg mangler kun at slutte den til en anden maskine der kan køre et fps-spil på den for at teste responstiden ordenligt. Den er dog ikke så hurtig som mange andre gamer-skærme idet den benytter et S-PVA panel, men alt andet taler virkeligt for den.

Jeg ville selv købe den hvis prisen faldt med de 25-35% Dell ofte sænker priserne med.