Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frankhan
Hej håber at i kan hjælpe.
Jeg har en Denon receiver med HDMI, en LG harddiskoptager uden HDMI og køber Philips 9664H når det kommer, nu er jeg så i tvivl om hvilke stik og kabler jeg skal bruge, for at få det bedste resultat, er HDMI altid det bedste? eller er andre kabler bedre til noget, og vil min gamle LG virke som en flaskehals på både lyd og billede.
I hvilken rækkefølge, skal tingene forbindes?
Hvis der er noget der er relevant men som jeg ikke har spurgt om så sig det endelig.
Af Kratz
Du bliver nød til at komme med lidt flere detaljer hvis jeg skal kunne give den bedste hjælp.
Hvordan modtager du TV signalet f.eks.? Kabel, satelit eller stueantenne? TV'et har både DVB-T og DVB-C tuner kan jeg se, så hvis du kører med kabel eller stuantenne kan du smide antennekablet direkte i TV'et.
Her er hvad jeg ville gøre:
1) Forbind LG'en med Denon'en via optisk (toslink)
2) Forbind LG'en med TV'et via scart
3) Forbind TV'et med Denon'en via optisk (hvis du vil have TV lyden ud over anlægget).

HDMI har du faktisk ikke rigtigt noget at bruge til i dit setup medmindre dit TV signal skal igennem en boks af en art.
Af frankhan
Hej Kratz tak for svaret, jeg har you-see cabel tv, jeg troede bare at jeg skulle forbinde tv og receiver med HDMI, for at det skulle være optimalt,
Skal antennesitkket ikke tilsluttes til LG'en først for at jeg kan optage på harddisken? og hvis ja kommer LG'en så til at forringe billedet på fjernsynet fordi den er lidt gammel.
Af Kratz
God pointe!
Hvis du skal optage på harddisken, skal antennen igennem denne.
Jeg fornemmer dog et problem...
Da det er en harddisk af ældre dato, har den med garanti ingen kabel tuner (de er faktisk først på vej nu her). Du vil derfor ikke kunne optage i digital kvalitet. Men endnu værre, jeg er ikke engang sikker på den kan sende det digitale billede videre til fjernsynet. Hvis det er tilfældet får du kun et analog signal, hvilket vel ikke ligefrem var meningen.

Som nævnt tidligere tror jeg ikke engang du kan få en harddisk med C-tuner. Alternativt kan du skaffe en YouSee HD-boks, selvom du egentlig ikke behøver den for at få digitalt TV.
Af frankhan
Hej igen Kratz, endnu en gang tak for svaret, jeg fornemmer at den LG kan blive et problem, hvis jeg kan finde pengene til en blu-ray afspiler er jeg så ude over problemet med billedforringelse, så kan jeg bare ikke optage mere, men det må løses.
Er en philips 7500sl et godt bud eller hvad.
Af Bigby
Jeg kører yousee-signalet gennem en gammel philips harddisk-optager, og der er ingen problemer.

Jeg optager analogt med optagerens tuner - og ser tv digitalt. Begge dele kommer jo ud af samme stik fra yousee - og det kan snildt føres gennem optageren.

Principielt taber signalet en smule styrke på vejen gennem optageren, men kvaliteten står på 10 ud af 10 på min panasonic v10 (og styrken står på ca. 8 ud af 10). Kvaliteten er flot.

Kan selvfølgelig ikke garantere, at din optager opfører sig på samme måde - men betragter det som det mest sandsynlige.
Af dkscan
Bigby skrev: Kan selvfølgelig ikke garantere, at din optager opfører sig på samme måde - men betragter det som det mest sandsynlige.
Den vil helt sikkert opføre sig på samme måde. Det er det rå antennesignal, der sløjfes igennem, så det spiller ingen rolle om det er analogt eller digitalt.
Af Kratz
Det tror jeg I begge har ret i.
I givet fald er der intet galt med TV signalet, det vil kun være optagne programmer som er analoge (og derved fremstå noget kedelige i forhold til de digitale billeder når man hurtigt får vænnet sig til disse).
En Blu-Ray afspiller vil ikke afhjælpe dette problem, men kan til gengæld anbefales af en masse andre grunde 8)