Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop modtaget min LG 50PS8000, og er tilfreds med skærmen. dog syntes jeg retention er et lille problem når min playstaion 3 er i brug.

Men anyways.. min remote til tv'et går i min reciever til mit surround sound. og det er et kæmpe problem, da jeg faktisk ikke kan bruge min remote da den kludder fuldstændig op i mine settings på reciveren. og min reciever er sat til begge mine computere playstation / xbox osv.. Hvad kan jeg gøre ????

Det er godt nok en pisse ringe Dantax Pro 2000 reciever, men nu er det dog den jeg har, og har ikke penge til en ny.
Af miversen10
er der slet ingen hjælp at hente venner...
Af RogueAgent
Jeg havde selv samme problem med remoten til min Canal Digital satbox og et billigt Philips mikroanlæg der stod i stuen - anlægget tændte når man skiftede kanal på satboxen. Der var ikke andet at gøre end at trække stikket på anlægget når det ikke var i brug.

Problemet er jo at din surround receiver og TV'et tilfældigvis bruger nogen af de samme IR koder, så der er nok ikke nogen "mirakel" løsning.

Rent lavpraktisk kan du evt. prøve at anbringe receiveren et andet sted i stuen, så du skal pege i forskellige retninger med de to remotes. Det giver selvfølgelig bare nogen udfordringer mht kabler. Alternativet er at dække IR "øjet" til på recieveren med et stykke tape eller lignende - her er bagsiden så at du skal rejse dig op for at betjene den...