Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
Hejsa.

Jeg er på udkig efter et nyt tv til hjemmebio'en/stuen

Og pt sidder jeg med et Sony KDL-40V2500, LCD-TV som jeg er yderst tilfreds med.
Men nu syntes jeg bare det er ved at være tid til at prøve noget nyt, selvom konen syntes det er gak i låget :)

Grunden til jeg fravalgte plasma dengang jeg købe Sony'et, var primær de der fordomme mod plasma, såsom størm, og store pixels, og den slags.
Men nu hvor teknologien er blevt væsentlig bedre, så er jeg sku faldet en del for plasma, og så også fordi jeg skal have et lidt større tv da jeg sidder omkring 5mtr fra væggen nu, og der er 40" en smule for lille.
Og som det er nu så syntes jeg ikke LCD ser så godt ud når vi kommer op over 40"
Men jeg har kigget primært på panasonic G10, G15, V10, og så også lidt samsung 855, men kan ikke helt lige bestemme mig for hvad det skal være, og skal det også være nu, for det kunne jo være at Panasonic kom med nye modeller omkring marts/april.

Budget: omkring 12000,-
42" som minimum.
Af Qato
V10 modellen er udgået, så der skal du være heldig at finde en.
G15 kan næsten det samme pånær 24p smooth.

Hvad angår Samsung B855, så har jeg også kigget på denne. Men alle de meldinger der er om støj fra skærmen har indtil videre afholdt mig fra at bestille en.

Blev det fikset, ja så hoppede jeg uden tvivl på en B855
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
V10 er desværre stoppet i produktion, så den skal du være heldig at finde. G15 er den model der kommer tættest på fra samme producent. Samsungs skærm er lidt af et sats mht. støj, hvilket er utroligt synd, da den leverer et rigtig godt billede. Om du vil satse må være op til dig selv - der er en del tråde herinde der omhandler B855/850 efterhånden, hvor du kan danne dig et indtryk af problemets omfang.
Brugeravatar
Af kerovan
Oki hvis V10 er en udgået model, så vælger jeg den fra :D

Men så må det jo enten være G10 eller G15, eller måske X10, som jeg ikke kender så meget til, udover at den er billigere.

Er G10 eller G15 eller noget folk kan anbefale ? eller kunne man sagtens "nøjes" med X10'eren.

Som sagt, så er behovet hjemmebio, normal tv, PS3 og yousee digital.
Af BrianH
Det kan godt være jeg ikke har fulgt med, men hvorfor er V10 udgået? Det er da en helt ny model
Af Sten
Der er min fornemmelse, at det forhold at V10'eren ikke er til at skaffe, er noget overdramatiseret. Skærmen findes stadig i mange butikker - ditto på nettet.
Nuvel, den er gået ud af produktion. Det er jo helt normalt, når der kommer nye produkter på markedet. Men som anført, de kan stadig købes derude.

NB! Det kan godt være, at V10'eren ikke er at finde i de billigste butikker, og du dermed skal slippe med en tusse med. Men sådan er det med udbud og efterspørgsel. ;)
Af Beckham
Jeg stod lidt i den samme situation som dig her efter sommeferien. Havde en Sony 40" lcd som jeg egentlig var ret glad for, men ville gerne op i en 50". Jeg overvejede mange forskellige modeller, både plasma og lcd. Jeg havde heller ikke haft plasma før og var også en smule nervøs omkring burn in osv. Jeg endte dog ud i at købe et G10 og har absolut ikke fortrudt!! Synes det leverer et fantastisk godt billede. V10 var også inde i mine overvejelser, men efter at have set dem begge side om side i et autoriseret Pana center, så faldt valgte på G10, da jeg rent billedkvalitetsmæssigt ikke kunne se den store forskel. En af de ting som også talte for V10 er\var designet, men det ville jeg bare ikke give et par tusind mere for.
Af Rødtop
Det er et svært valg :p
I hvilket TV får man mest for klejnerne (det er jo snart jul).
Jeg købte et 46G15 som afløser for det "gamle" 42PX80 og har ikke fortrudt at jeg smed de sidste penge efter denne model - overvejede også meget V10 eller G10, men flere test efterlod mig med det indtryk at dette TV nærmest var et V10 hvad indmaden angår, men V10 kunne ikke fås som 46" så det afgjorde det sidste for mig.
Konen er også blevet ret pjattet med det efter nogen skepsis inden O_O
Af Beckham
Mht. til indmaden, så er det vist kun på "feature siden" at der er forskel på G10, G15 og V10. Panelet som sidder i skulle vist være det samme.
Af eXeel
Så spørger jeg lige her, hvad forskellen sådan konkret er på en G10 og G15? Har set linket itl den radioside, der liste specs på alle, men det er sat sådan op, at det er svært at sammenligne.

Bare kort. G15eren er nemlig sjældent nævnt.
Af Sten
Hvis det er denne site du refererer til: http://www.ppradio.dk/242-147-211-plasma_2009.htm, så er den direkte forskel mellem G10 og G15 illustreret ved, at teksten i G15 specifikationen er anført med blåt. G10'eren har ikke den anførte teknologi eller anvender en anden teknologi modsat G15.