Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Madster
Hej alle,

Jeg er igang med at hjælpe min morfar, der både ser og hører dårligt, med at købe et nyt tv.

For at hjælpe ham så meget som muligt, så kunne de være smart, hvis man på tv'et kunne ændre størrelsen på underteksterne, samt gerne slå til at der var undertekster på alle udsendelser, også de danske.

Er der nogen af jer der ved om der:
1) Findes tv der kan det?
2) Hvis ja, om det har en bestemt betegnelse eller lignende? Det vil nemlig gøre det meget nemmere at søge efter.

På forhånd tak for hjælpen :-)

/Mads
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
På analoge signaler er det praktisk talt umuligt. De ligger i selve signalet. På digitale kanaler har man mulighed for at slå undertekster fra, skifte sprog mm., men jeg har aldrig set muligheden for at forstørre underteksterne.

Umiddelbart synes vejen frem at få et Tv der er stort nok til de ældre øjne.
Af Madster
Tak for svaret, så må jeg ud og finde en stor skærm til den gamle mand i stedet :-)

/Mads
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi gjorde det samme til vores gamle morfar. Han har i dag et 46 tommer Tv - og han elsker det. :)

"Det kunne da egentlig godt være større" fik han vist også sagt.
Madster skrev:Hej alle,

Jeg er igang med at hjælpe min morfar, der både ser og hører dårligt, med at købe et nyt tv.

For at hjælpe ham så meget som muligt, så kunne de være smart, hvis man på tv'et kunne ændre størrelsen på underteksterne, samt gerne slå til at der var undertekster på alle udsendelser, også de danske.

Er der nogen af jer der ved om der:
1) Findes tv der kan det?
2) Hvis ja, om det har en bestemt betegnelse eller lignende? Det vil nemlig gøre det meget nemmere at søge efter.

På forhånd tak for hjælpen :-)

/Mads
Hej

Du kan ændre teks størrelsen på TXT på DR og TV2 ved at bruge txt TV på side 666 og 366 så kommer der større tekster.

Ps. Dette gælder alle tv ikke Samsung

SamsungDK