Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ved brug af LG 42SL8500 via YouSee kabel TV savner jeg at se hele den elektroniske programguide.

Jeg kan kun se det nuvæerende program, samt det næste.

Desuden er programbeskivelserne ret korte og slutter midt i med... , altså længe inden medvirkende, instruktør mv. bliver listet.

Er der noget at gøre, og hvad er årsagen?

Nogle kommentarer på dette forum peger på at yousee's brug af "Open-TV" standarden kan have noge med det at gøre?

På forhånd tak for input.
Af Difference
Problemet er delvist løst.

Jeg har stillet Land til Sverige, var før "--" (det gør muligvis en forskel)

Hvis jeg nu går ind på programguiden og venter, opdateres den med flere programmer, dog ikke alle, da der mangler nogen hist og pist. Nogen steder hele tidsperioder.

Det er ikke alle programmer der kommer med det samme og hvis jeg lader den stå på EPG siden, skifter TVet selv tilbage til alm. visning(lukker EPG siden)

Når TVet slukkes, glemmer TVet EPG indholdet og starter forfra på at udfylde EPGen.

Det hele virker lidt som når et analogt fjernsyn har får så dårligt et signal, at tekst-TV opdateres dårligt. Måske skal jeg kikke på antennekablet.
Af billen
Mit sl8500 opfører sig på nøjagtig samme måde. Har også yousee.
Af MickJor
ditto - jeg oplever det samme :((
Af B0B0
Undskyld - men bliver nødt til at høre om I iøvrigt er tilfredse med skærmen, da jeg er på nippet til at købe den.
Hvis I bruger konsol vil jeg også gerne høre Jeres erfaringer mht responstiden. Iøvrigt har jeg også yousee.......
Af GrummeKrumme
B0B0 skrev:Undskyld - men bliver nødt til at høre om I iøvrigt er tilfredse med skærmen, da jeg er på nippet til at købe den.
Hvis I bruger konsol vil jeg også gerne høre Jeres erfaringer mht responstiden. Iøvrigt har jeg også yousee.......
Jeg er ganske tilfreds med skærmen, og har bestemt ikke fortrudt valget af SL8500.
Flot billede på især HD udsendelser, men også alm. sd., er jeg overrasket over, hvor godt det kan se ud, hvis det altså sendes i en ordentlig kvalitet.
Jeg har spillet lidt Fifa10 på min Ps3, og det spiller fint med SL8500, har ikke bemærket noget input lag.
Ved ikke om fps/fighting games er mere følsomme.
Skærmen skulle have omkring 20ms. inputlag, hvis du omdøber HDMI indgangen til "PC", og selvfølgelig 200hz off.
Af B0B0
Tak for svaret. Det lyder som en rigtig fornuftig skærm. Er der probs med refleksion på 8500 i forhold til 8000 modellen ?
Af Requeim
B0B0 skrev:Tak for svaret. Det lyder som en rigtig fornuftig skærm. Er der probs med refleksion på 8500 i forhold til 8000 modellen ?
vil jeg også gerne vide, jeg tænker også på at købe

sl 8500 er en noget pænere skærm, men hvis den er ligesom et spejl i forhold til 8000 modellen så ved jeg ikke rigtigt...
Af Difference

B0B0, Requeim: Det er enormt irriterende og uhøligt at gå ind og gå offtopic på andres emner.

Det er i alles interesse at få afklaret EGP funktionaliteten, så start venligst jeres eget emne, hvis i gerne vi vide mere om sl8000/sl8500

Det ligner en generel fejl/problem , og hvis der kan komme lidt flere tilbagemeldinger kan vi måske samlet kontakte LG om problemet, i den sidste ende kan det måske være noget der kan rettes med en firmware opdatering.

Jeg har stadigt problemerne og vil gerne høre fra alle der har problemer med EGPen og høre om der er nogen for hvem den virker perfekt? (gerne med yousee kabel)

På forhånd tak
Senest rettet af Difference 13. jan 2010, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Af Requeim
Difference skrev:
B0B0, Requeim: Det er enormt irriterende og uhøligt at gå ind og gå offtopic på andres emner.

Nu var det lige det her emne der omhandlede dette fjernsyn som var øverst, og det er ikke sikkert at vi mente at det krævede et nyt topic... Hvis noget, så er der endnu flere der lægger mærke til dit topic når nu vi får det tilbage i toppen af forummet, så prøv lige at slappe af mester.. Eller det kan dit ego måske ikke klare?
Af billen
Har lige skrevet til LG ang problemet og så må vi se hvad de finder ud af.

Har henvist til dette link så de kan se at det ikke er et enkeltstående tilfælde for syntes at dette et et kæmpe irritationsmoment.
Af Reonekot
billen skrev:Har lige skrevet til LG ang problemet og så må vi se hvad de finder ud af.

Har henvist til dette link så de kan se at det ikke er et enkeltstående tilfælde for syntes at dette et et kæmpe irritationsmoment.
Bump. Har du hørt fra LG endnu? (Selv om det godt nok ikke har været mange arbejdsdage siden indlægget.) Køber sandsynligvis sl8500 i dag eller i morgen, og EPG er noget af det jeg ser mest frem til ved digitalt signal, så det er lidt trist at læse det tilsyneladende ikke virker med YouSee :(.
Af billen
Nope ingen tilbagemelding fra LG :((

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogle som ikke har problemer og hvilken tv udbyder de bruger.