Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey
Jeg er lidt ny inden for alt det her, med tv og sådan. Har dog læst de forskellige anbefalinger og guider og sådan. Jeg står og skal investere i et nyt tv. Og så har jeg jo kigget lidt frem og tilbage mellem Samsungs LCD LED UE46B8050 og Samsungs PS50B855 plasma, så hvidt jeg har læst. Men så ville jeg bare lige høre i kloge hoveder om hvad i synes.
Tv´et skal bruges til alm tv kigning, utrolig god visning af bluray film og spilning af Playstation 3 på den. Har kigget på, som sagt disse to samsung tv, Designet minder meget om hinanden, dog er der sådan noget som 200 hz i LED tv´et. men så er det jo at Samsung PS50B855 er billigere, og større, men er det en fordel.
på forhånd tak. :p
Af Infelice
rettelse
designet er ens. så der er sådan set kun performance jeg leder efter :D
Af Infelice
og ups til emne overskrift O_O har skrevet samsing EU-46b8050 mener jo selvfølge lig samsung ;;)
Af Namnam
Jeg tænker det er 2 forskellige typer tv, lcd/led contra plasma.
Begge typer har + og - sider. Plasma = naturlige farver (det rigtige billede) hvor lcd/led er "et mere kunstigt" billede. Op til en selv hvad man fortrækker, men vigtigt at kende plus og negative sider på lcd/led plasma før man vælger.

Men ? man experterne, vil de have det rigtige billede og derfor står valget på plasma.

PS50B855 er et super lækkert tv med onsite service. Problemet med tv´t er at det larmer, nogen har ingen problemer, men der er Mange der har problemer med larmen. Folk skriver i div. post at de har byttet tv 2-3 gange, folk får sat gummidutter i osv. Dette er et emne der har eksisteret i lang tid og virker ikke til de har fundet løsningen på problemet.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13883

Ville godt selv eje et b855 men ikke med de fejl. Samsung acceptere at deres tv larmer med op til 35 decibel.

Så er der nogen der skriver at samsungs euro version b850 ikke larmer, er også noget billiger, men synes ikke om, ikke at have onsite repair på et så stort tv, med så mange fødselsfejl.

Et tv der måler sig med b855 er panasonic v10 med thx. Det er et andet design, der er lidt blæser støj, koster lidt mere end b855, og de har stoppet produktion af v10, nok pga nye modeller. Men ifl test og bruger oplevelser, så er det nok det bedste valg lige pt hvis man ikke er til brum/summen eller lcd/led. Panasonic´s model under v10 hedder g15 og fåes kun op i 46.

Hvis du er meget efter designet så kan du også checke Lg ps8000, ikke helt så god som b855 eller v10 men et billigt tv men onsite service af lg så længe det er en dansk model.
Ved dette tv skal man vist holde lidt øje med burn in, hvilket man ikke behøves på v10/g15 eks. derfor det er vigtigt at kende positive og negative sider af det tv man har i udsigte.

Til slut du skal finde ud af om du er til lcd/led eller plasma tv. Hvis du er til lcd/led så er valget let, UE46B8050 har fået top anbefaling award herfra siden.
Af jbplum
@OP

Jeg har stået med præcis det samme valg som dig, og er endt ud med at købe et PS-50B850 (den europæiske model af PS-50B855), som jeg får leveret i dag.

Mine primære bevæggrunde var følgende:

1. Det giver et flottere og mere korrekt billede end B8050 (bl.a. ifølge Rasmus Larsen som laver anmeldelserne på dette site)
2. Det er større
3. Det er billigere

Den lille ulempe B850/855 har er, at det bruger lidt mere strøm end B8050, men det er generelt for plasma vs. lcd.

Min eneste bekymring er umiddelbart, som Namnam også er inde på, at der har været rapporteret en del støjproblemer ved tv'et på dette forum. Der er dog også flere brugere, som ikke har haft problemer overhovedet.

Jeg har været i stand til at lave en aftale med forhandleren (Cinemagic) om, at jeg kan returnere det på deres regning, hvis jeg synes, det støjer for meget. På den måde undgår jeg at komme i klemme, hvis det støjer mere, end hvad jeg synes er rimeligt.

Hvad angår Samsungs Prestige Service, som man har på B855, så kan man tilkøbe en 4-års serviceforsikring til et B850, som tilsvarer denne. Den koster 999 kr. og dækker altså fire år modsat Samsungs to år. Den samlede pris bliver samtidig stadig lavere end de laveste priser på B855 på nettet.

jbplum
Af Infelice
og bare for lige at få det på de rene, hvad er så lige forskellen på den europæiske og... danske?? eller engelske??? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Garantien. Du må ikke sammenligne med modeller dedikeret til det engelske marked, da disse vil have et andet tunersystem, som ikke kan bruges herhjemme. En europæisk model er ikke det samme som en engelsk model.
Af Infelice
okay danke xD