Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop modtaget mit nye LG 42SL8000. Alt er perfekt bortset fra når tvsignalet går gennem min Harddisk optager. Billedet i sig selv er ok - dvs. på nær de stations logoer tv statationerne har eller ved rulletekster. De er sløret og uskarpe . Det gælder også når jeg afspiller noget som er optaget før jeg fik mit nye tv. Forbindelsen fra Optageren til TV går gennem et kvalitets scart kabel. Jeg har tjekket for løse forbindelser. Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Jeg ved det ikke, men hvis kun der er logoer og rulletekster der er problemet, så er det jo ikke så stort :)

john skrev:Jeg har netop modtaget mit nye LG 42SL8000. Alt er perfekt bortset fra når tvsignalet går gennem min Harddisk optager. Billedet i sig selv er ok - dvs. på nær de stations logoer tv statationerne har eller ved rulletekster. De er sløret og uskarpe . Det gælder også når jeg afspiller noget som er optaget før jeg fik mit nye tv. Forbindelsen fra Optageren til TV går gennem et kvalitets scart kabel. Jeg har tjekket for løse forbindelser. Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør ikke lade signalet løbe igennem din optager generelt. Vi har set flere eksempler på forringet billedkvalitet når først signalet har været igennem en anden enhed. Du bør i stedet benytte en kabelsplitter og give optager og TV hvert sit antennesignal.