Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop anskaffet mig en original USB dongle til mit Samsung UE40B7000 LED TV. Jeg har dog problem med at indtaste WEP nøglen da der i menuen kun er A-F og 1-9. Min WEP nøgle er auto generet af TDC og indeholder både store og små bogstaver fra a-z.

Nogen gode råd til hvordan jeg løser det lile problem?

Mvh
Lars
Af steen_c
"Jeg har en UE40B7000 (fra Pixmania) som fungerer helt og aldeles uden problemer her i DK" dette er din udsagn fra en anden tråd.

hvad med at skifte koden fra tdc så det passer med tvet
Af fv114
Ja, det ærgrer mig lidt jeg fik skrevet det... :o

Men alle kanaler etc. fungere nu fint, og vi er meget tilfredse med tv'et.

Jeg tvivler desværre på at TDC kan lave "manuelle" WEP nøgler, og ville blot høre hvad andre har gjort.

Jeg kan også skifte til WPA eller WPA2 men så fungerer min internet radio ikke...
Af SLL
Jo, du burde kunne ændre koden. Log ind på din wireless enhed, og lav en manuel kode du selv skriver. Jeg havde under alle omstændigheder valgt WPA eller bedre WPA2 (hvis alle dine enheder understøtter WPA2?!)

WEP sikkerheden er mega dårlig, næsten ikke eksisterende pga. det kan knækkes på meget kort tid. Opskriften findes ved at google lidt :-)

Dit wireless modem/router må have en admin user/password, som du kan læse et eller andet sted, eller få af TDC. Få fat i det, og lav din sikkerhed om. Men tjek lige op på, hvis dine forskellige wireless enheder i huset kan køre!

WPA2, AES kryptering er bedst. Men WPA kan også gå an, men drop WEP.

SLL