Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steffan
Hej,

Jeg ved dette spørgsmål er blevet spurgt før. Har brugt søge funktionen og kigget igennem men ingen tråde har kunne løse mit problem.

Jeg har et panasonic th 46pz85ea og en HTPC med et DVI > HDMI imellem. Med dene kabel type mellem for jeg en helt skæv opløsning hvor ingen opløsninger passer til tv'et. Hvis jeg køre igennem VGA fungere det fint.

Hvad kan problemet være? Jeg har læst en del om dette overscan men finder jeg ikke på min TV? :S. Burde det være på mit TV?

mvh Steffan
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der bør bestemt være en overscan indstilling på det Tv, men den kommer først frem når du har tilsluttet et digitalt signal gennem f.eks. DVI->HDMI eller ren HDMI.

Du finder det ikke i menuen for billedindstillinger men en af menuerne længere nede så vidt jeg husker.
Af Steffan
Ja præcis ifølge manualen burde den være under setup på side 2. Men den er der ikke. Jeg køre via DVI > HDMI 2 i tv'et og for forbindelse da der er billede.

Hvad kan det være den ikke vises? Nogle ideer.
Af Steffan
Okay problem er nu løst.

1. Afsinstallerede gfx driverne.
2. Installede de nyeste driver
3. roede med opløsningen ind til en passe. (1368x1024) eller noget i den stil.
4. Ændrede Aspect til 4:3 full på tv'et

Lidt nogle ånderlige indstillinger, men det virker :)

Fandt forresten også overscan. Man skulle gå væk fra av mode. Gik over på tv mode og så kunne jeg se den i menuen. Men det var ikke overscan der løste mit problem.

mvh Steffan