Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores seneste artikel omkring effektforbrug, kan du se hvad en B855 vil koste kontra de andre TV vi har testet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1260447765

Ift. LED-baserede skærme, så vil du skulle betale 4-500 kr. mere i strøm, men ift. en CCFL-baseret skærm, så er det nok nærmere 2-300 kr. mere om året.
Af B0B0
Jeg overvejer at købe Samsung B850 (har ik plads til 50"). Nogle erfaringer med det ? Jeg tænker særligt på betragtningsvinkler. Jeg kan tilføje at jeg pt har samsung le32m61b - går ikke ud fra at betragtningsvinkler er dårligere på 850eren eller ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B850 fås ikke mindre end 50". Du kan ikke få deres plasma-model i andet end 50" og 58". Mener du B8050 i stedet (som er et LCD TV)?
Af B0B0
(B Ja Rasmus - jeg mener 8050

Har set testen af 8050 og den er jo positiv. Har hidtil været tilfreds med le32m61b herunder også betragtningsvinklerne.
Jeg skal bruge skærmen til Xbox også og kan se i testen at den også skulle være ok mht responstiden. Her skulle LG8500 også være godt med ?

Der er en prisforskel på disse to men det vil ikke afholde mig, såfremt jeg får bedre billede på 8050. Kan du pejle lidt ?
Af SLL
For mig er 50 tommer for meget. LE40B755 var lige i overkanten. Så hvis det skal være Plasma, så bliver det en anden model.

Men ja CrazyA, vi har nok lidt de samme krav til et TV :-)

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
8050 er ikke samme type TV som 850. Det første er et LCD TV med LED belysning og det andet er et plasma-TV.

Betragtningsvinklerne er markant ringere på 8050 og vil ikke være velegnet hvis du altid sidder skævt foran TV'et. Det samme gælder LG SL8500. De vil dog begge være noget bedre end dit M61.

For en god ordens skyld, så er det ikke mig der er Rasmus.
Af red_martians
Jøb skærme med IPS-paneler.. de har 3-4gange bedre beragtningsvinkler end de VA-skærme som bl.a. sony/samsung bruger.
mener at toshiba har det i en del af deres modeller, og eller panasonics LCD'er. De har det altid.
Af SLL
red_martians skrev:Jøb skærme med IPS-paneler.. de har 3-4gange bedre beragtningsvinkler end de VA-skærme som bl.a. sony/samsung bruger.
mener at toshiba har det i en del af deres modeller, og eller panasonics LCD'er. De har det altid.
Philips køre ved også med IPS, det plejer de?!
IPS i store TV skærme ved jeg ikke så meget om, hvor godt det er. Men PVAs dybe sort er jeg lidt vildere med :)

Jeg ved, at Sony's skærme har langt bedre vinkler, i hvert fald W4000, W4500. Så det burde nu ellers være muligt, at få et godt PVA TV med bedre acceptable vinkler end på B755. Desværre er jeg ikke den store tilhænger af Sony's mere konservative menu system og features, som virker lidt dateret og mangelfuldt i forhold til Samsungs nyere modeller.

SLL
Af SLL
Fik tilbageleveret mit Sansung B755 i dag hos Bilka. Nemt og smertefrit :-)

SÅ var jeg inde og handle lidt bagefter og kikke på LCD TV, kunne ikke lade være hehe. Jeg sammenlignede deres B755 (som de havde mange af til 9000 kr.), og så Sony's Z4500. Og her syntes jeg billedet på Sony TVet var mere grumset at se på. Generelt syntes jeg alle Samsungs billeder stod bedre end Sony's, LG's modeller.

Dog fik jeg ikke købt noget andet TV, så jeg er tilbage på mit gamle Philips 32" CRT. Puha.. det var godt nok en grim ting at æde, da jeg fik sat det gamle til igen. Noget skidt billede sammenlignet med B755 (forfra) :D Til gengæld er der ingen problemer med synsvinkler, baglys/strømforsygnings brum eller skæv fod på mit CRT TV:-)

SLL