Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dadlen
Hej skriver til jeg i håb om at i kan afklare mit store dilemma. Jeg har lavet et nyt rum kun til at se film og spille konsol spil i. Blueray fra min panasonic bd-60 og spil fra ps3. I rummet kommer vi til kun at at sidde 2-2,5 m fra skærmen. Så spørgsmålet er om vi skal nøjes med en 42" eller vi sagtens kan springe på 50" vognen.

Har haft et Lg 50pq3500 med hjemme på prøve men synes ikke helt det lever op til min forventninger og kigger derfor på panasonic 50x10 som begge kan skaffes til 6900 vælger jeg 42" er der dog 2000 at spare - hvad synes i er de sidste 10" tommer pengene værd med den afstand vi har.

Og sidst men ikke mindst vil jeg vinde noget ved at skifte mit 42px70 ud med den nævnte fra panasonic ?
Af Søren69
Hvis du har lavet et rum som kun skal bruges til biograf og spillehal vil jeg synes 42" er for lidt....

Jeg skal også ud og investere i et nyt TV og sidder på samme afstand som dig.

Jeg har kig på 46" - det synes jeg er passende.

Jeg har som du, også haft kik på panasonic 50x10y... Men jeg synes, at når det kommer op i den str. og på den afstand, er det for tydeligt at det ikke er fuld HD. jeg kan ret tydeligt se pixelnettet når jeg står 2 meter fra...

Istedet har jeg kig på 46S10 - 46" og fuld HD ... til ca samme pris som 50x10y. Det vil jeg nok anbefale dig også - hvis det skal være i den prisklasse...

Selv er jeg ved at nå frem til at jeg vil skridtet højere op til 46G10. Jeg synes bla. at farverne er meget flottere og klarere på det - hvilket er noget der betyder meget for mig. Det koster ligenu ca 10.000 - men falder nok et pænt hak til Januar hvis du kan vente så længe...

Jeg kender ikke til den LG du taler om... Men jeg har kun hørt rosende ord om panasonics plasma TV - og synes også selv de giver et rigtig flot billede....