Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af miversen10
Ud fra tidligere modeller jeg har set i brug, vil jeg til hver en tid foretrække Panasonic frem for LG. dog skal det siges at jeg ikke har set den model du nævner her.

hvad får dig til at foretrække LG ??
Brugeravatar
Af truehorses
Fordi det er et top nice tv....
Good looking og et super billede når det er justeret ind...
Af Supergris
JA LGen kan virkelig give nogle gode billeder. Det kræver lidt tid til indstilling, da der er MANGE muligheder, men det belønner sig at rode med det!!!
Designet synes jeg er FEDT på LGen mod det mere kedelige Panasonic...
Lyden er også klasser bedre som et plus...
Af therunemeister
PS8000 er klar overlegen der. Jeg har skrevet massevis af posts om PS8000 vs. G10 så det kan du bare søge på hvis du vil.

Dog skal du vide at PS8000 ikke virker med Stofas Irdeto CA moduler, så du kan ikke få kodede kanaler via Zaptor.

Det er lidt noget lort, og jeg bliver nødt til at skifte til yousee nu fordi Stofa og LG ikke kan/vil hjælpe mig med det.
Af miversen10
Jeg har netop bestilt PS8000, efter at have læst dette forum tyndt. så nu ser jeg frem til jeg modtager den :).
Af therunemeister
Fedt. Der er meget snak herinde (og andre steder) om at man ikke må have kontrast på mere end 50% de første 200 timer og derfor skal vente med at bruge thx mode. Det er noget fis. Bare nyd dit tv istedet. THX indstillingen er virkeligt god, og en super nem måde at få et lækkert billede ved blot at trykke på en knap. Gang på gang prøver jeg andre kalibreringer, men der skal sku en semi-prof kalibraring til at slå deres THX indstilling.
Af miversen10
Hey therunemeister. tak for info, super fedt du gider bruge tid på det.

jeg har lige et spørgsmål mere, hvis du tjekker dette link

http://www.pricerunner.dk/pi/2-1217854/ ... odukt-Info

så står der under Digital Tuner Type "kun" DVB-T.
mens med panasonic modellen står der DVB-T HDTV/DVB-C.

kan du forklare mig hvad dette gør?`, jeg har forstået at jeg ikke vil kunne tage stofa tv. men hvad med Mpeg 4, dette understøtter den vel?. jeg er som du kan forstå, total grøn mht fladskærme :)
Af TYBO
Den er med DVB-C tuner...hvis den ikke er så kan du download en update til den som aktivere DVB-C tuneren.
Jeg har selv TVet...virker fint.

Kalibrering:
Gamma Medium
Black level Low
White balance warm
Contrast 70
Brightness 54
Colour 50
Colour gammut Wide
Red contrast -11
Green contrast 1
Blue contrast 6
Red brightness 39
Blue brightness 27
Red colour -7
Red tint -2
Green colour -9
Blue colour -9
Blue tint -7
Yellow colour -8
Yellow tint -1
Cyan colour -11
Cyan tint -1
Magenta colour -6
Magenta tint 2
Af miversen10
klasse info om Kalibrering tybo.. tak for det!

therunemeister nævner man skal bruge thx indstilling, er dine indstillinger at foretrække frem thx ?
Af TYBO
JA :)
Jeg kørte også med THX i starten.

Den setting bruger også væsentlig mindre strøm.