Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LassePedersen
Ugh!

Har netop investeret i ovennævnte. Var egentlig lidt spændt på kvaliteten i forhold til min gamle Sony E400 - CRT.

Satte spændt dyret til - og nøj der var knald på lys og farver. Imponerende...men nu efter 1 dag hvor den første begejstring har lagt sig, må jeg erkende at det er sgu lidt af en øv skærm.

Billeder vises flot og imponerende, men tekst...det dur slet ikke. Uklart og uskarpt. Samtidig er skærmen tydeligt mere lys i venstre side end i højre. Desuden er der tydeligt slør med Flatpanels monitor test.

Lad mig venligst høre jer - hvad skal jeg købe istedet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis skærmen kører i native opløsningen over DVI så KAN der ikke være uskarp tekst. Det er simpelthen umuligt.

Hvad er din prisramme og hvad bruger du din skærm til?
Af LassePedersen
yakken skrev:Hvis skærmen kører i native opløsningen over DVI så KAN der ikke være uskarp tekst. Det er simpelthen umuligt.

Hvad er din prisramme og hvad bruger du din skærm til?
Skærmen kører DVI - og jo det er uskarpt. Opløsning 1280*1024, 60 Hz, ASUS GEFORCE 6600GT.

Prisrammen er op til 4kkr. Jeg leder efter en god allround skærm. Ikke noget med med en bredskærm, blot en god 19". God til billeder, tekst og et enkelt spil i ny og næ (f.eks. Call of duty 2, NFS, Quake 4...)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Viewsonic VP930 leverer et godt billede med gode farver og en høj kontrast. Den er samtidigt en af de hurtigste non-TN baserede skærme i 19" segmentet, så den vil være udmærket at spille på.

Er du sikker på at du ikke har slået skrifttype-udjævning til i Windows eller noget i den stil? Jeg har endnu ikke set en skærm der kører over DVI der viser tekst blurry - har du forsøgt at køre vores monitor-test og se på testen med tekstgengivelse? Her kan windows ikke få lov at røre ved noget idet det ikke er HTML tekst.
Af LassePedersen
yakken skrev:Viewsonic VP930 leverer et godt billede med gode farver og en høj kontrast. Den er samtidigt en af de hurtigste non-TN baserede skærme i 19" segmentet, så den vil være udmærket at spille på.

Er du sikker på at du ikke har slået skrifttype-udjævning til i Windows eller noget i den stil? Jeg har endnu ikke set en skærm der kører over DVI der viser tekst blurry - har du forsøgt at køre vores monitor-test og se på testen med tekstgengivelse? Her kan windows ikke få lov at røre ved noget idet det ikke er HTML tekst.
Går jeg ind på edbpriser.dk laver en produktsøgning er teksten stort set ulæselig!

Har netop sat min gamle Sony E400 CRT til igen. Den er ikke så skarp - og farverne mere pastelagtige. Men har kan jeg dog læse hvad der står...

Returnerer skidtet og prøver en Viewsonic VP930.
Af LassePedersen
Oups....jeg har lavet en bommert!

I irritation tog jeg skærmen med på arbejde - kørte den på mit Matrox kort, DVI. Det så sgu pænt ud.

Hjem og opdatere drivere til ASUS kortet. Hentede de seneste detonator drivere, og vupti nu kører det. Flotte billeder og flot læsbar tekst.

Jeg beholde min SONY!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt så! Så er alle glade og jeg behøver ikke være bange for at nogle skærme gør afsindige ting ved et DVI signal ;)