Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Swims
Hej Allesammen.

Efter lang tids overvejen og lang tid med gennemsøgning af Flatpanels.dk har jeg fornyligt købt et Panasonic G10, og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds med skærmen hidtil.

Eneste lille problem jeg har er med min Xbox, jeg kan ikke få skidtet til at vise 1080p, alle andre opløsninger vises fint, men når jeg forsøger at skifte til 1080p går skærmen bare i sort.

Jeg har den nyeste firmware fra det Panasonic center hvor jeg købte skærmen (1213), og havde håbet at den opdatering ville løse problemet da jeg havde læst her på siden af der havde være problemer med 1080p og 24p, men at de var løst med 1213

Min xbox er halvgammel, mener at den er fra 2006. Den er ikke udstyret med HDMI udgang, så signalet til skærmen kommer via det medfølgende komponent kabel. Kan det være grunden til at 1080p ikke virker?

Jeg begynder at frygte at FullHD opløsningen måske ikke virker ordentligt på mit tv, da jeg ikke har andre måder at afprøve det på (ingen bluray el. ps3)

Håber at nogen af de kloge hoveder her på siden har nogle løsningsforslag :-D

/Swims
Af Lars K
Panasonic understøtter ikke 1080p over komponent så du må nøjes med 720p.
Af Denner
Du kan også bruge 1080i via component, fra din Xbox 8)

Så skulle du kunne få 1:1 pixelmapping, hvis du slår overscan fra i dit tv.
Af Swims
Kanon.

Tak for svarene gutter, så må jeg til at lege med hvad der er bedst 720p eller 1080i

Vidste at jeg kunne regne med jer :)

/Swims
Af Lundh
Beklager min noobness, men G10 har vel ingen problemer med 1080p over HDMI? (Er nemlig ikke 100% sikker på hvad der menes med "over komponent".) O-O
Af xcardman
Lundh skrev:Beklager min noobness, men G10 har vel ingen problemer med 1080p over HDMI? (Er nemlig ikke 100% sikker på hvad der menes med "over komponent".) O-O
komponent kan kun overfører 720P og 1080I.

men nej g10 har ingen problemer med 1080P over hdmi.
men hvis ens xbox ikke har hdmi, er komponent (et stik med de tre rgb farver grøn,blå,rød )den bedste løsning
det sidder der stort set på alle fladeskærme
vil mene 720P er bedst.
Af Denner
@ xcardman

Tillader mig lige at spørge ang hvorfor du vil foretrække 720p frem for 1080i ?

Er det fordi at G10 er dårlig til at deinterlace 1080i, eller er det fordi du mener at G10 er bedre til scalere fra 720p til 1080p en Xbox 360 er, eller er grunden en helt anden ?
Af xcardman
Ja netop deinterlace 1080i.
men det er de fleste fladskærme dårlige til og ikke kun et pan problem.

har aldrig forstået hvorfor man snakker mere om på pansonic end andre.
selv mit pio synes jeg dårligere ved 1080I.
der skal en god ekstern scalere til.