Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kleitus
Hej

Jeg er ved at flytte til en lejlighed der kun har fibernet, men jeg er træt af tanken om at skulle skifte kanal på en boks istedet for en DVB tuner i fjernsynet.

Så tænker jeg for det første på blot at nøjes med en stueantenne og modtage de frie kanaler på DVB-T. Hvordan vil dette fungere?

Og så så jeg at man jo kan få alle de mange "kabel-kanaler" via Boxer. Er dette også bare via en stueantenne? Og hvordan er kvaliteten? Fungerer det? Hvordan er dækningen?

Nogen der har erfaringer med dette?
Af cannavaro
Ja, du kan egentlig nøjes med en stueantenne, men tag først et kig på følgende side http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/d ... adio/html/, og se hvordan dækningen er, der hvor du bor. Det kan være, du er nød til at købe en udendørs antenne, for at undgå forstyrrelser. Hvordan det fungerer? Ja, det er nu bare at sætte antennestikket i fjernsynet, og lave en automatisk søgning, evt. placere din antenne et sted, hvor forstyrrelser undgås.

Med hensyn til Boxer, syntes jeg generelt det er for dyrt i forhold til hvad man nu engang får. Boxer komprimerer deres kanaler ret groft, og derfor er kvaliteten som så, men f.eks. Flex8, hvor man sammensætter sine egne 8 kanalaer er fint, omend stadigvæk alt for dyrt.