Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ceacer
Jeg har fornylig købt et nyt fladskærms TV - LG 32SL8000. De første dage virkede det 100% efter planen med rigtig flot billede. Her den anden dag begyndte der dog at dukke et par vandrette streger op som enten bevæger sig langsomt op eller ned over skærmen.

OG DET IRRITERER MIG VILDT! :)

Jeg har forsøgt at se en DVD, hvor de så forsvinder. Det er altså ikke fjernsynet som jeg ser det, men må være noget med signalet.

Hvad kan man gøre? :S

Det skal siges at jeg har Yousee kabel TV. Ville lige høre om PN havde et par forslag før jeg ringer til Yousee. Jeg har ingen højtalere eller lignende i nærheden af fjernsynet og problemet opstod før jeg satte DVD'en til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Modtager du signalet digitalt?
Af ceacer
Det er jeg faktisk ikke helt klar over. Kan jeg se det på nogen måder?
(yes jeg er en noob! :) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Streger der løber hen over et billedet på en fladskærm kan næsten kun stamme fra en analogt signal. Der er ikke rigtigt noget i indmaden, der laver den bevægelse i et tempo du vil kunne opfatte med det blotte øje.

En ret simpel test ville være at åbne EPG'en på TV'et. Den virker kun på digitalt TV. Derudover så kan du skifte mellem analog og digital tuner i menuen, men der må du konsultere din manual. Hvis du kan se DR HD nu, så ser du på det digitale signal - der sendes ingen HD kanaler via det analoge sendenet.
Af ceacer
Jeg har nu fundet ud af at det er analogt signal.

Ved du hvordan jeg kan få skiftet til digitalt? Der skal jo ikke være nogen boks eller noget, når det er yousee og jeg har DVB-C tuner, men jeg ved ikke hvordan jeg manuelt skifter til det digitale signal frem for det analoge.
Af ceacer
Altså nu kommer jeg jo helt i tvivl om det har DVB-C tuner eller ej! I manualen står dette:

Tv-system
Programdækning
Ekstern antenneimpedans
Digitalt tv
DVB-T
DVB-C (Kun Sverige, Finland)
VHF, UHF
75 Ω

Analogt tv
PAL/SECAM B/G/D/K, PAL I/II,
SECAM L/L’
VHF: E2 ~ E12, UHF: E21 ~ E69,
CATV: S1 ~ S20, HYPER: S21 ~ S47
75 Ω

Når jeg søger efter kanaler kommer der INGEN frem under DTV.

Supporten på hjemmesiden og anmeldelsen her på Flatpanels siger dog at der er DVB-C tuner:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1256547199

someone help???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal bare skifte landet til Finland eller Sverige, så får du adgang til DVB-C tuneren. Det har ingen praktisk betydning, da sproget stadig kan vælges til dansk uanhængigt af landevalg. Det er muligt at dette skal gøres via en nulstilling af TV'ets indstillinger, men det må du konsultere manualen om.
Af ceacer
Det virker perfekt! 1000 tak for hjælpen!