Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Hej
Jeg har for nylig fået dette TV, efter det blev anbefalet herinde. Og tak for det, det er virkelig fedt. Jeg har dog et enkelt problem:

Når jeg afspiller film fra min PC via HDMI, er der en del hakken i billedet. Computeren er ikke voldsomt stærk, men jeg kan afspille 720P film på dens egen skærm, uden hakken. Når jeg smider dem på TV'et via HDMI, ser det mindre glidende ud.

Computeren har et Intel G4500 grafikkort, og jeg bruger Mediaplayer Classic Home Cinema som afspiller. CPU-brugen ligger på 20-30 % under film afspilning, så vil mene computeren er hurtig nok?

Signalet konverteres automatisk til 720P, når jeg sætter TV'et til computeren. Jeg bruger den næstnyeste grafikkort driver, da den allernyeste gør billedet på TV'et helt rødt (aner ikke hvorfor?)

Kan I hjælpe mig? Vil gerne kunne se mine film på 37" skærmen istedet for på 13,3" skærmen ;-)

Mvh
Af palle22
Er det et dumt spørgsmål jeg stiller?
Af BrianH
palle22 skrev:Er det et dumt spørgsmål jeg stiller?
Nææ, men der er nok ingen der har et svar
Af bimbobo
..jeg har også prøvet det.
Generelt er kvaliteten med PC tilsluttet ikke god, som du kender det fra en PC monitor..
Mht hakken eller andre DVD issue... så er efter min mening PC skærmkort og HDMI controller i den afgørende.
Jeg brugte en HP Elitebook Dual Core 2.8 og dens HDMI og nyeste driver for ATI Mobility Radeon™ HD 3650
Det hakkede ikke men det var ikke som en en "decideret" DVD afspiller (måske 90% sammelignet med en DVD Player)
Mvh