Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af robuzt
Hej alle,

Jeg har på det seneste bemærket en særdeles irriterende summen fra mit 9 mdr. gamle Sony KDL-40W4500.

Ikke vanvittigt højt, men særdeles hørbart fra min normale lytteposition 3-4 m. væk hvis lyden er helt lav.

Den pågældende summen fra tv'et starter når jeg skifter til Ps3-hdmi-indgangen og starter min Ps3. Hvis jeg skifter til tv-signalet eller dvd-signalet (fra scart eller hdmi) forsvinder lyden, men kommer tilbage når jeg skifter tilbage til Ps3-hdmi-indgangen.

Hvis jeg slukker for Ps3'en fortsætter summen fra tv'et indtil tv'et har været slukket, så jeg er ret sikker på, at det ikke er Ps3'en den er gal med. Jeg har desuden prøvet forskellige hdmi-kabler fra forskellige producenter og har prøvet forskellige hdmi-indgange på tv'et. Samme resultat. Jeg har desværre ikke andre full-hd sources, som jeg kan prøve med. DR HD giver ikke nogen summen.

Er der nogen, der har haft samme problem? Er tv'et defekt? Eller er det en "feature" ved den model (i så fald er det slemt nok til, at jeg vil prøve at få den byttet).

På forhånd tak.